آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

منابع عبری: سران مصر، امارات و اسرائیل با محوریت ایران رایزنی می‌کنند



اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید
منابع عربی و عبری، شامگاه (دوشنبه)، خبر دادند که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی در شهر «شرم الشیخ» (جنوب صحرای سیناء) با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش انتخاب، رسانه‌های عبری، دیشب، خبر دادند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفری از پیش اعلام نشده وارد مصر شده و با رئیس جمهور این کشور دیدار کرده است.

 

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از منابعی ویژه در این خصوص گزارش داد که گفت‌و‌گوهای السیسی و بنت بر پرونده حمایت تل‌آویو از روابط عربستان سعودی و آمریکا و همچنین درخواست حمایت مصر از تل‌آویو در ارتباط با صندوق بین‌المللی پول متمرکز بوده است.

 

همزمان با این گزارش، شبکه «المیادین» به نقل از رسانه‌های عبری‌زبان خبر داد که بن زاید تنها چند ساعت پس از ورود نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد مصر شد و رسانه‌های عبری خبر دادند که دیداری سه‌جانبه میان آن‌ها شکل خواهد گرفت.

 

پایگاه صهیونیستی «والا»، شامگاه دوشنبه، به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی در این ارتباط خبر داد: «یک دیدار سه‌جانبه میان بنت، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر و محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی در شرم الشیخ صورت خواهد گرفت».

 

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که موضوع این دیدار سه‌جانبه در ارتباط با ایران است و «هماهنگی برای این دیدار پیشتر و در شرایط برقراری تماس‌ها درباره توافق هسته‌ای انجام شده است».

 

پایگاه شبکه صهیونیستی «آی۲۴» نیز در عین حال گزارش داد که هدف دیدار بنت و السیسی بررسی پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه است. این شبکه عبری همچنین به نقل از نفتالی بنت در ارتباط با علت این سفر گزارش داد: «صحبت از یک گام بیشتر به سمت گرم‌تر کردن توافق اسرائیل و مصر است».

 

شبکه «الجزیره» دیشب خبر داده بود که این دومین بار است نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر به قاهره سفر می‌کند. این دیدار پس از انعقاد توافق جدید بین تل‌آویو و قاهره صورت گرفت. این توافق درباره خط پرواز مستقیم از فلسطین اشغالی به شرم الشیخ است.

 

این در حالی است که «محمود السیسی» از مقامات سرویس اطلاعات مصر و فرزند رئیس‌جمهور این کشور، اخیرا در رأس یک هیئت امنیتی به فلسطین اشغالی سفر و با مسئولان صهیونیست دیدار کرد.

 

منابع آگاه خبر داده بودند دوره کنونی شاهد افزایش تماس‌ها و ارتباطات بین مقامات سرویس اطلاعاتی مصر و همتایان آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به منظور دستیابی به تفاهم در خصوص اعمال اصلاحات در برخی موارد مرتبط با معاهده کمپ‌دیوید پیش از نشست کمیته مشترک نظامی بین دو کشور است.

 

رسانه‌ها پیشتر از قصد مصر و رژیم صهیونیستی برای تعدیل و اصلاح برخی بندهای توافق کمپ دیوید خبر داده بودند.

 

با اولین معامله در صرافی "اریترون"، 1,000,000 ایلون جایزه بگیر

با اولین معامله در صرافی "اریترون"، 1,000,000 ایلون جایزه بگیر

 

پیشنهاد امروزYektanet: Vaccine

به گفته منابع آگاه، اکثر تغییراتی که قرار است در این پیمان اعمال شود، مربوط به مفاد امنیتی و برای کنترل مناطق بیشتر و تقویت حضور در این مناطق است که منطقه مرزی با نوار غزه و سیناء سهم عمده‌‌ای از آن خواهند داشت.هر دو طرف تمایل دارند که حضور نیروهای امنیتی خود به‌ویژه در منطقه مصری «رفح» را افزایش دهند و با رایزنی‌های دوجانبه که تمام آن با نظارت دولت آمریکا انجام می‌شود، هر گونه مانعی را که در مسیر این توافق قرار دارد، از میان بردارند.

 

این منابع گفته بودند که قاهره بر تغییرات امنیتی که قرار است در مفاد پیمان کمپ دیوید اعمال شود، بسیار پافشاری دارد به‌ویژه که این تغییرات را به اوضاع میدانی نسبتا آرام در نوار غزه و امکان دست‌یابی به توافقی طولانی‌مدت برای آتش‌بس که شاید تا بیش از ده سال به طول بیانجامد، گره می‌زند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------