آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا: ایران باید تصمیمات سخت بگیرد



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالیکه توافق نهایی وین در انتظار تصمیمات سیاسی واشنگتن در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است، توپ را به زمین ایران انداخت و گفت که ایران باید تصمیمات سخت بگیرد.

به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود ما برای هر دو جهان با برجام یا بی برجام آماده هستیم. در هر صورت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا متعهد شده است که ایران به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت. این تعهد راسخ است و چه به برجام دست یابیم و چه دست نیابیم، ما به این تعهد عمل خواهیم کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص تغییر لحن آمریکا در ارتباط با دستیابی به یک توافق در مقایسه با هفته گذشته گفت: هفته گذشته ما در مورد دو چالش متفاوت صحبت می کردیم. یکی از چالش ها عوامل خارجی بود. البته در روزهای اخیر ما یک لحن کاملا متفاوت از سوی روسیه در خصوص بازگشت متقابل به پایبندی به برجام شنیده ایم. اکنون این عوامل خارجی دیگر مطرح نیستند اما  ما همچنان درحال کار بر روی چند مساله مشکل هستیم.

 

وی بدون کوچکترین اشاره ای به تعهدات آمریکا که نقض کننده برجام بوده است، با توسل به بازی نخ نمای مقصر نمایی مدعی شد اگر تصمیم گیری های سخت از سوی تهران انجام شود، می توانیم به زودی به توافق برسیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره شکست احتمالی مذاکرات گفت که از زمانی که این مذاکرات در ماه آوریل سال گذشته آغاز شد ما بازگشت به پایبندی را در راستای منافع خود می دانستیم. ما همچنین می دانستیم که این پیشنهاد نامشخص است زیرا دستیابی به این توافق تنها به تلاش ما بستگی نداشت بلکه طرف ایرانی نیز باید اراده خود را نشان می داد. همانطور که دیروز گفتم، این توافق نه نزدیک است و نه قطعی. ما مشغول آماده سازی برای هر دو احتمال بوده ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------