آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اسرائیل: دشمن مشترک همه ما، ایران و نیروهای نیابی این کشور است/ واکنش ایران به نشست النقب



نشست النقب،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پایان نشست النقب ضمن تکرار یاوه گویی ها علیه ایران مدعی شد که حاضران در این نشست در حال تاریخ سازی هستند.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از پایان نشست شش جانبه «النقب» در کنفرانس خبری مشترک گفت: نشست منطقه‌ای النقب نخستین نمونه در نوع خود است و ما تلاش می‌کنیم به همایشی سالیانه تبدیل شود.

 

وی افزود: هدف تروریست‌ها، ترساندن ما و جلوگیری از ایجاد روابط مشترک است، ولی هرگز این هدف آنها محقق نخواهد شد.

 

لاپید ادامه داد: ما اینجا در حال تاریخ سازی و ایجاد اصول و قواعد منطقه‌ای مبتنی بر همکاری‌های مشترک هستیم. تاریخ خاورمیانه سرگذشت انسان‌های قدرتمندی است که زندگی را در این صحرا شکوفا کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: امروز ما درها را به روی همه مردم منطقه از جمله فلسطینی‌ها می‌گشاییم تا تروریسم را طرد کنند و در سازندگی شریک باشند.

 

وزیر صهیونیست در پایان با تکرار یاوه گویی ها علیه ایران افزود: دشمن مشترک همه ما، ایران و نیروهای نیابی این کشور است.

 

 ***

 

ایران اجلاس نقبه در اسرائیل را اجلاس شرارت خواند

سخنگوی وزارت خارجه ایران، نشست النقب را اجلاس شرارت خواند و آن را خیانت به آرمان آزادی فلسطین عنوان کرد.

 

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برگزاری نشست النقب با حضور وزرای امور خارجه اسرائیل، امریکا، امارات، بحرین، مراکش و مصر را اجلاس شرارت خواند و ضمن محکوم کردن آن، اجلاس مذکور را خیانت به آرمان آزادی فلسطین توصیف کرد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به برگزاری این اجلاس و توصیف حاضران در آن به خائنان به آرمان فلسطین با ظالمان و غاصبان قدس شریف آن هم در سرزمین فلسطین اشغالی تاکید کرد: «هر گونه اقدام در عادی سازی و برقراری روابط با صهیونیست های تروریست و اشغالگران قدس، خنجری بر پشت ملت مظلوم فلسطین و هدیه ای به رژیم‌کودک کش اسرائیل در تداوم کشتار مردم و اشغال سرزمین بوده و تجربه تاریخی نشان داده که روند سازش و تسلیم نتیجه ای جز شکست و خواری حامیان آن بدنبال نداشته و سرزمین فلسطن جز با مقاومت ملت فلسطین و حمایت و پشتیبانی ملت ها و دولت های اسلامی‌، آزاد نخواهد شد.»

 

خطیب زاده در پایان ضمن هشدار نسبت به فتنه انگیزی و شرارت اسرائیل در منطقه بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و گسترش روابط دوجانبه با کشورهای منطقه و مقابله با توطئه «صهیونیستی- آمریکایی» در ایجاد اختلاف و گسترش بی ثباتی در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

 

نشست النقب با حضور وزرای امور خارجه اسرائیل، امریکا و 4 کشور عربی امروز در جنوب اسرائیل و بدون صدور بیانیه ای مشترک به پایان رسید.

 

در این نشست سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات، عبداللطیف الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل و آنتونی بلینکن، رئیس دستگاه دیپلماسی امریکا حضور داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------