آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

امارات: مذاکرات احیای برجام در شکل دادن به نظم جدید در خاورمیانه کلیدی است



انور قرقاش،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پایگاه خبری «نشنال نیوز» امارات نوشت: یک مقام ارشد امارات متحده عربی گفت که رابطه کاری عملیاتی با ایران برای آینده ثبات در خاورمیانه بسیار مهم است.

 

در ادامه این مطلب آمده است: انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات گفت که امارات در تلاش برای کاهش تنش ها با همه طرف های منطقه تماس می گیرد.

 

او در افتتاحیه اجلاس جهانی دولت در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی گفت: "ما برای ساختن پل ها، با دوستان و همچنین دشمنان تماس می گیریم."

 

او گفت: ما با هر کاری که آنها می خواهند انجام دهند موافق نیستیم. خاورمیانه فقط مربوط به ایران و اسرائیل نیست. تمام هدف ما یافتن راهی برای همکاری عملیاتی با ایران و اطمینان از وجود برنامه ای برای ثبات و رفاه در منطقه است که شامل ایران و سایرین می شود. عنصر مهم دیگر این است که انرژی به عنوان یکی از اجزای اصلی مسائل خاورمیانه در حال بازگشت است.

 

قرقاش در اوایل این ماه گفت که امارات نقش مهمی در گفتگو برای حل بحران‌ها در جهان عرب خواهد داشت و سفر اخیر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را نمونه‌ای از دیپلماسی هوشمندانه عنوان کرد.

 

اگرچه روابط با دولت سوریه و سایر کشورهای عربی احیا شده بود، اما تصمیمی در مورد مشارکت این کشور در نشست سران کشورهای عربی که قرار است در نوامبر در الجزایر برگزار شود، گرفته نشده است.

 

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی، اخیراً گفت که به دلیل عدم اجماع سایر کشورها، بعید است رژیم سوریه  پذیرفته شود.

 

قرقاش گفت که مسائل بین دموکراسی و اقتدارگرایی دوتایی نیست و همه‌گیری [کرونا] مزایا و معایب حکمرانی خوب را برجسته می‌کند.

 

او گفت: "در نهایت، شما به چیزی در میانه هر دو نیاز دارید. هر تلاش دموکراتیک در جهان عرب، ایدئولوژیک یا قبیله ای شده است، بنابراین مطمئن نیستم که این چیزی است که بتوانیم با موفقیت انجام دهیم. اما ما به حکومت نیاز داریم و این به اجزای زیادی نیاز دارد. این شاید وسط این دو باشد.

 

فردریک کمپ، رئیس و مدیر اجرایی شورای آتلانتیک، در همان جلسه با عنوان «آیا ما برای نظم نوین جهانی آماده هستیم؟» گفت که مشروعیت در دولت‌هایی که توسط شهروندان پذیرفته می‌شوند مؤثرترین راه برای ساختن جوامع است.

 

او گفت: «مساله این است که دولت کارآمدی داشته باشیم و اینکه آیا مردم آن را مشروع می دانند یا خیر. دموکراسی یک راه برای دستیابی به آن است، اما راه های دیگری نیز وجود دارد. مشروعیت توسط دولت هایی به دست می آید که می توانند کالاها و اثربخشی را به مردم خود برسانند. مردم خواهان آزادی، حقوق بشر هستند و دولت ها نظم، ایمنی و مراقبت های بهداشتی را تضمین می کنند. این دوره جدید تغییرات تکنولوژیکی همواره در حال سرعت گرفتن است و می توان از آنها برای روشنگری و ارائه خدمات بهتر دولتی استفاده کرد.»

 

انتخاب

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------