آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: با اسرائیل بر سر برجام اختلافات تاکتیکی داریم



سخنگوی وزارت خارجه امریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در خصوص اختلافات با رژیم صهیونیستی در خصوص بازگشت به برجام اظهار داشت ما اختلافات تاکتیکی با شرکای اسرائیلی خود داریم اما در زمینه راهبردی اختلافی نداریم.

به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی در تداوم هراس از پیشرفت های برنامه هسته ای صلح آمیز ایران در چارچوب برجام مدعی شد ما و شرکای اسرائیلی متعهد هستیم که نباید به ایران اجازه داده شود که هیچگاه به سلاح هسته ای دست یابد.

 

وی اضافه کرد آنتونی بلینکن در اوایل این هفته با نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل و سایر مقامات اسرائیلی در خصوص وضعیت کنونی ما در مذاکرات وین گفتگو کرد.

 

ند پرایس در ادامه با اذعان به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران گفت هنگامی که برجام اجرا می شد، حملات علیه نیروهای آمریکا در منطقه به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

 

وی ادعا کرد که پس از خروج آمریکا از برجام در طول سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تعداد حملات گروه‌های تحت حمایت ایران به نیروهای آمریکایی ۴۰۰ درصد افزایش یافت که این پس از خروج از برجام و قرار دادن نام سپاه در فهرست تحریم‌ها و ترور سردار قاسم سلیمانی روی داده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت مذاکرات وین نیز گفت: در هفته های اخیر پیشرفت بدست آمده است. تعداد کمی از مسائل باقی مانده اند.

 

وی بدون کوچکترین اشاره ای به تعهدات واشنگتن و  در حالیکه توافق نهایی وین در انتظار تصمیمات سیاسی و آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است، توپ را به زمین ایران انداخت و مدعی شد اکنون تصمیم گیری بر عهده تهران است.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد ما همچنان معتقدیم بازگشت احتمالی به پایبندی به برجام منافع عدم اشاعه هسته ای به دنبال دارد و آن به نفع ما و سایر کشورهای عضو برجام و دیگر کشورها درسراسر جهان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------