آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

رئيس ستاد ارتش اسرائیل: برای اقدام در ایران به‌سرعت در حال آماده شدن هستیم



حمله اسرائیل به ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
اسرائیل مدعی «اقدام سریع» در ایران شد.

به گزارش آسیانیوز، رئیس ستاد ارتش اسرائیل مدعی شد که روند آماده‌سازی ارتش این کشور برای «اقدام در ایران» با سرعت زیاد در حال انجام است.

 

آویو کوخاوی شامگاه دوشنبه (۱۵ فروردین) مدعی شد که «مأموریت‌هایی با محوریت عملیات هوایی، جنگ بین جنگ‌ها، عملیات در حلقه دوم و آماده‌سازی برای اقدام در ایران، با شتاب بسیار در جریان است».

 

او که در مراسم معرفی فرمانده جدید نیروی هوایی اسرائیل سخن می‌گفت، همچنین افزود که این نیرو «به‌شکلی بی‌سابقه در حال افزایش و تکمیل دامنه انواع پلت‌فرم‌ها و سنسورهای هوایی و تسلیحات است».

 

رئیس ستاد ارتش اسرائیل که مجری دستورات دولت این کشور است، در یک سال گذشته به‌صراحت از دولت آمریکا خواسته است از احیای توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران خودداری کند.

 

کوخاوی بارها تأکید کرده که در راستای سیاست دولت اسرائیل، که حتی در صورت بازگشت آمریکا به برجام این کشور خود را به هیچ توافقی از سوی کشور متحد خود مقید نمی‌داند، تمرین‌های ارتش اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای ادامه دارد.

 

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در سخنان دوشنبه‌شب خود به حملات متعدد هوایی منتسب به اسرائیل در سوریه نیز اشاره کرد و با قبول تلویحی مسئولیت، آن را اقداماتی در مقابله با ایران و حزب‌الله و جلوگیری از انتقال تسلیحات ایرانی برای حزب‌الله اعلام کرد.

 

کوخاوی گفت که حملات نیروی هوایی «در جلوگیری از استقرار نیروهای ایرانی در سوریه، نیروهای حزب‌الله در بخش جنوبی ارتفاعات جولان، جلوگیری از دستیابی دشمن به سلاح‌های پیشرفته و خنثی کردن تهدیداتی که ممکن بود متوجه جان و مال شهروندان اسرائیل بشود، تاثیرگذار بود».

 

 ***

 

وزیر دفاع آمریکا: با تهدیدات ایران مقابله خواهیم کرد

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی خبری ادعا کرد این کشور با تهدیدات ایران و چند کشور دیگر مقابله خواهد کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «لوید آستین» در یک کنفراس خبری امروز (سه شنبه) ادعا کرد آمریکا قصد دارد با تهدیداتی که جانب ایران و کره شمالی می‌شود، مقابله کند.

 

براساس گزارش الجزیره، وزیر دفاع آمریکا در ادامه صحبت‌های خود به تحولات اوکراین اشاره کرده و گفت: «کمک‌های نظامی ما به اوکراین به مقابله با تهاجم روسیه به ویژه در مقابله با نیروی هوایی روسیه کمک کرد. یک میلیارد دلار تسلیحات و تجهیزات به اوکراین داده ایم و یک میلیارد دلار دیگر نیز ارائه خواهیم کرد. ما رسیدن کمک‌های امنیتی را که به اوکراین و اوکراینی‌ها کمک کرد تا از خود دفاع کنند، تسریع کردیم.»

 

مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا نیز که در این کنفرانس حضور داشت به چین نیز اشاره کرده و گفت: چین و روسیه توانایی‌های نظامی بالایی دارند و هر دو قصد دارند قوانین نظم جهانی کنونی را تغییر دهند. تهاجم روسیه به اوکراین نه تنها صلح و ثبات در اروپا، بلکه جهان را تهدید می‌کند. ما در حال حاضر تقریباً ۴۰۰ هزار سرباز آمریکایی در ۱۵۵ کشور جهان داریم. ما اکنون شاهد بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت در اروپا هستیم. توانایی ما در انتقال اطلاعات مهم به اوکراین بسیار مفید بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------