آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شبکه «ای بی سی»:اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله اش به ایران را متوقف کرده

سه منبع اسرائیلی به ای بی سی نیوز گفتند که اسرائیل حداقل دو شب در روزهای گذشته حملات تلافی جویانه علیه ایران را آماده کرده اما سپس آن را متوقف کرد. به گزارش «انتخاب»، در…

۷ میلیارد دلار بلوکه شده ایران در کره جنوبی به‌زودی آزاد می‌شود



ایران و کره جنوبی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: در جلسه غیر رسمی روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعضای وزارت‌خارجه، بیان شد که طی تلاش های صورت گرفته، منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی قرار است آزاد شود.

«شهریار حیدری»، نماینده مردم قصر شیرین و عضو‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگو با برنا در رابطه با آزاد سازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: در جلسه غیر رسمی روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعضای وزارت‌خارجه، بیان شد که طی تلاش‌های صورت گرفته ، منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی قرار است آزاد شود ولی زمان آن را بیان نکردند. 

 

وی در ادامه تصریح کرد: البته کره جنوبی چندین بار از آزادسازی منابع بلوکه شده ایران صحبت کرده ولی آن را عملیاتی نکرده است‌ اما امیدواریم در این مرحله این اتفاق صورت گیرد. 

 

عضو‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح کرد: تلاش‌های خوب و موثر برای آزاد سازی پول های بلوکه شده تا این لحظه صورت گرفته است.طی تماس ها و جلسات با وزارت خارجه، گفته شده که نزدیک به نتیجه برای دریافت این منابع بلوکه شده هستیم. امیدواریم منجر به نتیجه شده باشد واین پول ها آزاد شده باشند.

 

بر  اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی ایران، حدود ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کشور کره جنوبی بلوکه شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------