آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

آمریکا: توافق با ایران نه قطعی و نه نزدیک است/ موافقت بایدن با ژنرال میلی درباره سپاه



ایران و آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تأکید کرد که توافق با ایران در مذاکرات وین نه قطعی و نه نزدیک است.

به گزارش فارس، «جالینا پورتر»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری شامگاه جمعه بار دیگر تصریح کرد که در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین توافق با ایران «نه قطعی و نه نزدیک» است.

 

پورتر در بخش دیگری از این کنفرانس خبری درباره موضع‌گیری روز گذشته «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا که گفته بود با خروج نام نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» مخالف است نیز اظهارنظر کرد. 

 

پورتر که در نشست خبری روزانه وزارت خارجه آمریکا حضور داشت گفت که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا با ژنرال میلی مبنی بر اینکه «نیروی قدس سپاه پاسداران تروریست هستند» هم‌نظر است.

 

***

 

نامه ضد ایرانی سناتورهای آمریکایی به بایدن

چند سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در یک نامه ضد ایرانی جدید به رئیس‌جمهور کشورشان به تکرار ادعاها درباره ایران پرداخته‌اند.

 

گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کشورشان از سیاست‌های او در قبال ایران انتقاد کرده‌اند.

 

«مارکو روبیو»، «تد کروز»، «تام کاتن»، «جیم ریش»، «لیندسی گراهام»، «بیل هاگرتی» و «راگر ویکر» در این نامه از جو بایدن خواسته‌اند رژیم صهیونیستی را به «توانمندی‌های نظامی» لازم برای دفاع از خودش در برابر «ایران مسلح به سلاح‌های اتمی» مجهز کند. 

 

در بخشی از این نامه آمده است: «به نظر می‌رسد دولت شما مصمم به امضای یک توافق هسته‌ای جدید با ایران است که مسیری برای دستیابی رژیم به سلاح‌های هسته‌ای در اختیارش قرار می‌دهد. مسلح شدن ایران به سلاح‌های اتمی نتایج منفی عمده‌ای برای منطقه خواهد داشت.»

 

در این نامه تصریح شده است: «مسلح شدن ایران به سلاح اتمی، موجودیت اسرائیل و دولت‌های متحدان عربی ما را به خطر خواهد انداخت، جایگاه آمریکا در خاورمیانه را به نابودی می‌کشاند و در نهایت سرزمین اصلی آمریکا را تهدید خواهد نمود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------