آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

امارات: در تلاش برای دستیابی به بهترین روابط با ایران هستیم



انور قرقاش،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
«انور قرقاش» مشاور رئیس امارات متحده عربی در امور دیپلماتیک پنجشنبه شب در سخنانی گفت که این کشور به دنبال بهترین روابط با ایران است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای الخلیج، قرقاش در بخشی از صحبت‌هایش در نشستی با عنوان «امنیت و ثبات در جهان در حال تغییر ما، از نگاه امارات» گفت: با توجه به تحولات منطقه، باید با کشورهایی که سیاست‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی دارند، با تکیه بر مشترکات و تقویت آن و بدون تمرکز بر موارد اختلاف، امور را عاقلانه و منطقی مدیریت کنیم.

 

وی افزود: ما ایران را به عنوان یک همسایه می‌بینیم بنابراین به دنبال ایجاد بهترین روابط با آن هستیم.

 

مشاور رئیس امارات متحده عربی اضافه کرد: ما همچنین ترکیه را به عنوان یک شریک در جستجوی مشترک خود برای رفاه می‌بینیم و به حمایت از چشم انداز توافق ابراهیمی ادامه می‌دهیم.

 

قرقاش در ادامه گفت: امارات در آسیب رساندن به هیچ یک از همسایگان خود به ویژه ایران، طرف یا شریک نخواهد بود و ما همیشه به دیپلماسی، گفت وگو و همکاری اقتصادی متوسل خواهیم شد.

 

وی افزود: ما باید مفاهیمی را ایجاد کنیم که به ثبات نظام منطقه‌ای کمک کند که مهمترین آنها احترام به حاکمیت دولت‌ها و رد مطلق استفاده از زور در روابط منطقه‌ای است.

 

مشاور رئیس امارات متحده عربی در امور دیپلماتیک همچنین گفت: منافع ملی ما و تامین امنیت و ثبات در منطقه قطب‌نمایی است که انتخاب‌ها و مسیرهای ما را تعیین می‌کند تا بتوانیم به دور از سیاست‌های جانبدارانه، میان شرق و غرب تعادل برقرار کنیم و دوستی‌ها و شراکت های دیگری را ایجاد کنیم.

 

قرقاش در بخش دیگری از صحبت‌هایش همچنین افزود که سلطه غرب بر نظام بین المللی با ظهور قدرت‌های جدید در روزهای پایانی خود است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------