آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

سفیر آمریکا در سازمان ملل: ممکن است به توافقی با ایران دست نیابیم



سفیر آمریکا در سازمان ملل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
العربی الجدید نوشت: آمریکا ماه آینده ریاست شورای امنیت را در نیویورک برعهده خواهد داشت و انتظار می رود که روی شماری از پرونده های بین المللی از جمله جنگ اوکراین تمرکز کند.

به گزارش شفقنا، «لیندا توماس گرینفیلد» سفیر آمریکا در سازمان ملل در گفتگو با العربی الجدید در نیویورک گفت که اگر روس ها از سلاح هسته ای در اوکراین استفاده کنند، کل جهان را علیه آنها متحد خواهد کرد.

 

گرینفیلد هشدار داد که ممکن است توافقی با ایران در مورد پرونده هسته اش حاصل نشود.

 

وی در واکنش به این موضوع که به نظر می رسد توافق هسته ای با ایران به بن بست رسیده است؟ گفت: فعلا توافقی ما نداریم و ممکن است به آن نرسیم. اما جو بایدن قول داده است که در راستای اطمینان از اینکه ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نیابد، تلاش خواهیم کرد.

 

سفیر آمریکا در سازمان ملل در پاسخ به اینکه آیا احتمال می دهید موضوع پرونده هسته ای ایران بار دیگر به شورای امنیت برود، افزود: موضوع توافق با ایران در شورای امنیت مطرح نشده است اما اگر در این شورا مطرح شود برای رای گیری و بحث درباره مسائل مورد اهتمام مشترک جهان اماده هستیم. این یکی از زمینه هایی بود که توانستیم با همه اعضای شورای امنیت همکاری نزدیک داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: من فکر می کنم که همه آنها می خواهند که برجام به سرانجام برسد و آمریکا به این توافق بازگردد و بندهای آن  به طور کامل اجرا شود. در صورتی که این موضوع در شورای امنیت مطرح شود، من فکر می کنم ایران خواهد شنید که دنیا می خواهد در این زمینه اقدامی کند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------