آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

سفیر آمریکا: اعضای شورای امنیت خواستار اجرای کامل برجام هستند



سفیر آمریکا در سازمان ملل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اظهار داشت: همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار بازگشت آمریکا به برجام و اجرای کامل آن هستند.

به گزارش ایرنا، لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با نیوعرب در ارتباط با مذاکرات وین و احتمال مطرح شدن برجام در شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما به توافق دست نیافته ایم و ممکن است به این مرحله نرسیم.

 

وی مدعی شد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تعهد داده است که اجازه نخواهد داد ایران هیچگاه به سلاح هسته ای دست یابد. این  مساله در شورای امنیت سازمان ملل مطرح نشده است. اما اگر مطرح شود، ما آماده ایم در مورد آن رای گیری کنیم و در خصوص مسائل مشترک برای جهان بحث کنیم.

 

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد:  این حوزه ای که توانسته ایم با اعضای شورای امنیت در خصوص آن از نزدیک همکاری کنیم. من فکر می کنم همه اعضای شورای امنیت می خواهند آمریکا به برجام بازگردد و این توافق به طور کامل اجرا شود.

 

گرینفیلد بدون اشاره به نقض برجام از سوی کشورش و بدعهدی هایش  ادعا کرد: اگر این مساله در شورای امنیت مطرح شود، پیامش به ایران این خواهد بود که جهان خواهان اقدام (در ارتباط با برجام) است و این ایران است که تلاش ها در این زمینه را مسدود کرده است.

 

وی در حالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم سیاسی کاخ سفید و بر سر این مساله دچار وقفه شده است، با مقصر جلوه دادن ایران ادعا کرد: ما توافق کرده ایم که اگر آنها (ایران) به پایبندی مشترک بازگردند، ما نیز به این پایبندی مشترک باز خواهیم گشت و این نکته اصلی نقطه ای  است که اکنون در آن قرار داریم. ما آماده ایم و آنها (ایران) این آمادگی را ندارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------