آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

وزیر خارجه آمریکا: خطر ترور پمپئو توسط ایران جدی است



آنتونی بلینکن،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دیروز (چهارشنبه) در اظهاراتی در کنگره مدعی شد، تلاش‌ها برای ترور «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا واقعی و ادامه‌دار است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست»، بلینکن هنگام شهادت در مقابل هیأتی در سنا، جزئیاتی را که ماه گذشته در گزارش حساس وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، تأیید کرد که ترتیبات امنیتی برای وزیر سابق این کشور از جمله حفاظت شبانه‌روزی دولت ایالات متحده از وی را شامل می‌شد.

 

بلینکن گفت: مطمئن نیستم که در یک فضای باز چه بگویم، اما اجازه دهید به طور کلی بگویم که یک تهدید مداوم علیه مقامات آمریکایی، چه کنونی و چه سابق، وجود دارد. ما در حال حصول اطمینان هستیم و تا هر زمان که طول بکشد اطمینان حاصل خواهیم کرد که از مردم (مقامات) خود، چه حال و چه سابق، در صورت تهدید محافظت می‌کنیم.

 

بلینکن در پاسخ به سوال سناتور جمهوری‌خواه «تد کروز» از تگزاس که از وی پرسید آیا دولت بایدن از ایران می‌خواهد که متعهد شود «وزیر خارجه سابق را نکشد»، گفت: «آن‌ها می‌دانند که برای رسیدگی به این مشکل باید چه کاری انجام دهند و این کاملاً ساده است. در چارچوب هرگونه تعاملی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با ایرانی‌ها داریم، یکی از پیام‌های محکمی که به آن‌ها می‌فرستیم این است که باید هدف قرار دادن مردم ما را متوقف کنند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------