آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

پولیتیکو: دولت بایدن توافق فرابرجامی با ایران را غیرممکن می‌داند



برجام،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک رسانه آمریکایی به نقل از برخی منابع مطلع مدعی شده اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در محافل خصوصی «تقریباً اذعان کرده‌اند» که توافق با ایران بر سر مسائلی فراتر از برنامه هسته‌ای این کشور دیگر ممکن نیست.

به گزارش فارس، یک رسانه آمریکایی گزارش داده مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در محافل خصوصی تقریباْ اعتراف کرده‌اند توافق با ایران بر سر مسائل فراتر از برنامه هسته‌ای این کشور دیگر ممکن نیست. 

 

پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از منابع آگاه به گزارش‌های غیرعلنی ارائه‌شده به کنگره درباره مذاکرات برجام نوشته اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در محافل خصوصی تقریباً به چنین چیزی اعتراف کرده‌اند.

 

گروهی از نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در سنای آمریکا روز چهارشنبه قطعنامه غیرالزام‌آوری را به تصویب رساندند که از دولت بایدن می‌خواهد به اختلاف‌های فراتر از مسائل هسته‌ای شامل فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نیز رسیدگی کند. 

 

پولیتیکو تصویب این قطعنامه را «نخستین شلیک هشدار» از سوی کنگره به سوی دولت بایدن در خصوص توافق هسته‌ای با ایران تعبیر کرده است. این پایگاه نوشته با آنکه این قطعنامه الزام‌آور نیست اما حامل پیامی نمادین از سوی قانونگذاران آمریکایی است مبنی بر اینکه هر گونه توافق هسته‌ای جدید با ایران بایستی از توافق حاصل‌شده در سال ۲۰۱۵ قوی‌تر باشد.

 

رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا درباره تصویب این قطعنامه به پولیتیکو گفت: «[تصویب این قطعنامه]، نشان‌دهنده احساسات ما در خصوص وضعیت‌مان در قبال ایران و نگرانی اعضای سنا از مسیری است که ایران در جهت حرکت به سمت سلاح در پیش گرفته.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------