آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

آمریکا: توپ در زمین ایران است/ آکسیوس: مورا حامل پیام جدید از سوی آمریکا برای ایران نیست



ایران و آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مقام وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به بدعهد‌های مکرر دولت ایالات متحده در مسیر احیای برجام گفت، توپ در زمین ایران است.

به گزارش فارس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به امتناع کشورش از انجام اقدامات لازم جهت بازگشت به برجام تلاش کرد توپ مذاکرات وین را به زمین ایران بیندازد.

 

«درک شوله» از مشاوران وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه با نشریه «نشنال» مدعی شد که ایالات متحده پیشنهادهای روشنی به ایران ارائه داده است. شوله گفت: «اینک توپ در زمین ایران است.»

 

به گزارش نشنال، این دیپلمات آمریکایی با تاکید بر جدا بودن موضوع سپاه پاسداران ایران از مذاکرات احیای برجام گفت: «ما همانطور که به طور واضح گفته‌ایم این موضوع را جداگانه می‌دانیم.»

 

در حالیکه ایران بارها اعلام کرده که در پی ساخت سلاح اتمی نیست و هیچ تخلفی نیز در این زمینه از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش نشده است، این مقام آمریکایی گفت، به ایران این امکان داده نخواهد شد که  قابلیت ساخت سلاح اتمی داشته باشد.

 

شوله در بخش دیگری از ادعاهای خود مدعی شد: «چیزی که ما به آن معتقدیم وجود مسیری خوب برای بازگشت به برجام است... اما ایران هنوز به آن پاسخی نداده است.»

 

***

 

آکسیوس: مورا حامل پیام جدید از سوی آمریکا برای ایران نیست

مقام ارشد دولت آمریکا مدعی شد که نماینده اروپا در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین حامل پیام جدیدی از سوی آمریکا نیست.

 

 یک مقام دولت آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران گفت که «انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای با ایران حامل پیام جدیدی از سوی ایالات متحده نیست.

 

در حالی که شواهد متعددی نشان می‌دهند که عامل اختلاف در مذاکرات وین تنها به مسئله خروج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی آمریکا محدود نیست، «اکسیوس» به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا مدعی شد که دولت بایدن امیدوار است ایرانی‌ها از خواسته خود در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صرف نظر کنند و پیش‌نویس توافقی را که در وین به دست آمد، امضا کنند.

 

«انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین که روز چهارشنبه برای دومین بار در سال جدید شمسی در تهران حضور دارد   با «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

 

مورا شب گذشته قبل از عزیمت به تهران در توئیتی با بیان این‌که دوباره برای دیدار با علی باقری و دیگر مقامات درباره مذاکرات وین و دیگر موضوعات راهی تهران هستم، نوشت: کار بر روی بستن شکاف‌های باقیمانده در مذاکرات ادامه دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------