آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

استقرار رادار اسرائیل در خلیج فارس/ ادعای سرنگونی پهپاد ایرانی در عراق توسط اسرائیل



استقرار رادار اسرائیل در خلیج فارس،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
شبکه 12 تلویزیون اسرائیل خبر داد ارتش اسرائیل سامانه راداری را در مناطقی از خاورمیانه از جمله بحرین و امارات مستقر کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، این اقدام در راستای همکاری مشترک برای مقابله با آنچه که "تهدیدات موشکی ایران" خوانده می شود انجام شده است.

 

"ایجاد سامانه هشدار سریع" نیز از اهداف استقرار این سامانه راداری اسرائیل در خلیج فارس است.

 

این خبر نشان می دهد سامانه های راداری اسرائیل حداقل از چند ماه قبل در چند کشور منطقه مستقر شده بودند.

 

این شبکه تلویزیونی اسرائیل مدعی شد سامانه راداری اسرائیل در کشورهای منطقه چند ماه قبل موفق شدند پهپادهای بمب گذاری شده که از سوی ایران به سمت اسرائیل، ارسال شده بود را رهگیری و در آسمان عراق، سرنگون کند.

 

این شبکه اضافه کرد: دولت امریکا به دنبال ایجاد ائتلاف امنیتی میان اسرائیل و تعدادی از کشورهای جنوب خلیج فارس از جمله کشورهایی است که با اسرائیل رابطه دیپلماتیک ندارند.

 

همزمان نخست وزیر اسرائیل (نفتالی بنت) در سفری از پیش اعلام نشده به امارات رفت. سخنگوی کابینه اسرائیل گفت: "در این سفر نخست وزیر اسرائیل با رئیس دولت امارات درباره همکاری امنیتی و چالش ایران و بازتاب های آن و گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی که هشداری به ایران است گفتگو کرد".

 

طرح کنگره: ایجاد سامانه مشترک دفاع هوایی میان اسرائیل و کشورهای جنوب خلیج فارس

 همزمان برخی اعضای کنگره آمریکا طرحی را تهیه کرده اند که براساس آن وزارت دفاع امریکا باید برای ادغام سامانه های دفاع هوایی اسرائیل و کشورهای عربی منطقه برنامه ریزی کند.

 

هدف از این اقدام این گونه اعلام شده: "مقابله با تهدیدات پهپادی و موشکی ایران".

 

اعضای کنگره از دو حزب جمهوری خواه و دموکرات دیروز پنجشنبه طرحی را ارائه کردند که براساس آن وزارت دفاع امریکا باید از طریق همکاری با اسرائیل و تعدادی از کشورهای عربی از جمله کشورهای جنوب خلیج فارس، سامانه دفاع هوایی مشترک ایجاد کند.

 

خانم "جونی ارنست" سناتور جمهوری خواه گفت که این طرح از وزیر دفاع آمریکا می خواهد سامانه موشکی و هوایی متکامل برای مقابله با آنچه که "تهدیدات ایران و نمایندگانش در منطقه" خواند ایجاد کند.

 

وی افزود: "این طرح بر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و عراق و اسرائیل، اردن، مصر و کشورهای دیگری که توسط وزیر دفاع امریکا تعیین می شود متمرکز است. این طرح از پنتاگون می خواهد استراتژی برای همکاری امنیتی و بررسی محیط تهدیدات فعلی ایجاد کند".

 

روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال هم به نقل از یکی از منابعش نوشت هدف این است که کشورهای عربی از جمله کشورهای جنوب خلیج فارس در برابر حملات موشک های کروز و بالستیک ایران مورد حمایت قرار بگیرند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------