آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

امیرعبداللهیان خطاب به گوترش: ارائه قطعنامه به شورای حکام رفتاری شتابزده و سیاسی بود



امیرعبداللهیان و گوترش،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در ارائه قطعنامه به شورای حکام آژانس را رفتاری شتابزده و سیاسی خواند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد شنبه شب ۲۱ خرداد ماه درباره برخی  تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تلفنی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت ادامه مذاکرات وین تاکید کرد و دیپلماسی را بهترین مسیر حل اختلافات بین جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از طرف‌های مذاکرات برجام خواند.

 

مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها از ۲۰ اسفند ماه دچار وقفه شد و از آن زمان پیام‌ها بین ایران و آمریکا از طریق انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها مبادله می‌شود. جمهوری اسلامی ایران بارها آمادگی خود را برای رسیدن به توافقی خوب و قوی اعلام و حصول توافق را در گرو اتخاذ تصمیمات سیاسی از سوی مقامات آمریکایی اعلام کرده است.  

 

دبیرکل سازمان ملل همچنین در این گفت‌وگو قطعنامه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران را صرفا دارای محتوای  توصیه‌ای خواند و بر اهمیت تداوم مذاکرات تاکید کرد.

 

امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها، اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در ارائه قطعنامه به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را رفتاری شتابزده و سیاسی خواند.

 

در ساعات پایانی چهارشنبه (۱۸ خرداد ماه) قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) به همراه آمریکا که به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران ارائه شده بود با ۳۰ رای مثبت، دو رای منفی چین و روسیه و سه رای ممتنع لیبی، پاکستان و هند به تصویب رسید. 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز حمایت از تداوم آتش بس در یمن، بر ضرورت رفع کامل محاصره انسانی تاکید کرد و آن را بستر مناسبی برای آغاز گفت‌وگوهاب بیشتر گروه‌های یمنی برشمرد.  

 

امیرعبداللهیان با اشاره به مکالمه روز جمعه خود با فیصل المقداد همتای سوری، تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و حمله نظامی به فرودگاه غیرنظامی دمشق را نقض فاحش اصول منشور ملل متحد خواند و افزود: شرایط منطقه ثابت کرده که آتش افروزی رژیم صهیونیستی علیه امنیت و ثبات منطقه به خودش بر خواهد گشت. 

 

وزیر امور خارجه ایران جمعه شب در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوری اقدام رژیم صهیونیستی و حمله به فرودگاه دمشق را محکوم کرده و گفته بود: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و همچنان خواهد ماند.

 

* قدردانی از تلاش‌ها و مواضع سازنده  ایران در حمایت از تداوم آتش بس در یمن

دبیرکل سازمان ملل در این گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان در خصوص بحران یمن، از تلاش‌ها و مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تداوم آتش بس در یمن تقدیر کرد. 

 

گوترش نشست آستانه در خصوص سوریه را بستری مناسبی برای رسیدگی به این بحران و رفع دغدغه‌های احتمالی بین سوریه و ترکیه خواند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------