آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

واشنگتن: به طور غیرمستقیم با تهران در ارتباط هستیم/ گروسی: مذاکرات با ایران به بن بست رسیده است



مذاکره ایران و آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که واشنگتن به صورت غیرمستقیم با ایران در ارتباط است.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که واشنگتن به طور غیرمستقیم با ایران در ارتباط بوده و منتظر پاسخ سازنده از ایران در خصوص کنار گذاشتن خواسته‌های فراتر از توافق هسته‌ای هستی.

 

وی در ادامه گفت: «اگر تهران تصمیم سیاسی در کنار گذاشتن خواسته‌های فراتر از توافق هسته‌ای را اتخاذ کند، امکان پایان دادن به مذاکرات و بازگشت دوجانبه سریع به توافق وجود دارد».

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «ما همواره به مزایای اجرای توافق هسته‌ای نگاه می‌کنیم و هر روز که می‌گذرد، این مزایا با پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران از بین می‌رود». 

 

وی افزود: «ایران می‌تواند طی چند هفته به سلاح هسته‌ای دست یابد به همین دلیل خواستار بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای هستیم».

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «چالش‌هایی که ایران ایجاد کرده در صدر برنامه رئیس جمهور آمریکا در سفر ماه آینده به منطقه خواهد بود».

 

وی با اتهام زنی به بخشی از نیروهای مسلح ایران در ایجاد بی ثباتی در منطقه گفت که واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی پایبند است.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «باید پیش از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، به توافق بازگردیم و نمی‌خواهیم تاریخی برای بازگشت ایران به توافق هسته‌ای تعیین کنیم».

 

وی مدعی شد: «گام‌های عاقلانه‌ای در دفاع از خود در برابر اقدامات تنش‌زای ایران بر می‌داریم و به دنبال درگیری یا تشدید تنش در منطقه نیستیم».

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «اگر ایران به دنبال تنش زدایی است، باید اقداماتی در رابطه با برنامه هسته‌ای خود اتخاذ کند».

 

وی در ادامه ادعا کرد: «گام‌هایی که ایران برداشته، باشد ما به توافق هسته‌ای را پیچیده کرده است».

 

***

 

گروسی: مذاکرات با ایران به بن بست رسیده

رافائل مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که مذاکرات با ایران به بن بست خورده است.

 

گروسی در گفتگو با العربیه اظهار داشت: تخلفات هسته ای، تهران را از مسیر مذاکره دور می کند. راستی‌آزمایی و بازرسی بخش‌های اساسی کار ما در تأسیسات هسته‌ای ایران است.

 

وی بدون نام بردن از ایران ولی در واکنش تلویحی به اظهارات مقامات ایرانی گفت: متهم کردن آژانس به سیاسی کاری بخشی از بازی فشار است. ما در تاسیسات ایران آثاری از اورانیوم پیدا کرده ایم و موضوع فنی است نه سیاسی.

 

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: مذاکرات با ایران به بن بست رسیده است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم به گفت‌وگو با ایران بازگردیم. 60 درصد، درصد بالایی برای غنی سازی است و به 90 درصد نزدیک است. ایران در حال افزایش توانمندی های هسته ای است، اما به آستانه ساخت بمب نرسیده است.

 

مدیرکل آژانس گفت: تهران در مورد آثار اورانیوم یافت شده در 3 نقطه پاسخ نداده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------