آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

آمریکا: بایدن در سفر منطقه‌ای خود درباره نفوذ ایران رایزنی خواهد کرد/ ادامه فشارهای اقتصادی در صورت شکست برجام



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در راستای سیاست هراس واشنگتن از نفوذ منطقه ای ایران گفت که جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده در سفر منطقه ای خود درباره نفوذ تهران رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در محل وزارت خارجه این کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا  به منطقه و نیز موضوع ایران  گفت که هنوز چند هفته به این سفر باقی مانده است اما ایران به صورت طبیعی یک موضوع  در گفتگو ها میان بایدن و مقامات اسرائیلی و عربستانی خواهد بود.

 

وی با تکرار ادعاهای بی اساس و در تداوم هراس از نفوذ منطقه ای و  پیشرفت های هسته ای و  برنامه بازدارندگی دفاعی ایران، نفوذ تهران در منطقه را "مخرب" خواند و ادعا کرد تهدید های نشات گرفته از ایران از جمله برنامه هسته ای و موشکی، حمایت از نیروهای نیابتی، موضوع گفتگو خواهد بود.

 

پیش از این، یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: ما متعهد به رایزنی نزدیک با شرکای منطقه‌ای خود در مورد سیاست آمریکا در قبال ایران هستیم و به طور کلی، از گفت‌وگو میان کشورهای منطقه درباره مسائل امنیتی و ثبات منطقه حمایت می‌کنیم.

 

کاخ سفید ۲۴ خرداد ماه سفر رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی، کرانه باختری و عربستان را تایید و تاریخ آن را ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه(۲۲ تا ۲۵ تیرماه ) اعلام کرد؛ سفری که پیش از اعلام رسمی،موجی از انتقادات را همراه داشته و نشانه استیصال دولت بایدن ارزیابی شده است.

 

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ادعای روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی مبنی بر نزدیک شدن قایق‌های تندروی ایران در روز دوشنبه به سمت دو کشتی آمریکا مدعی شد که پیش از این این نیز ایران اقدامات دریایی انجام داده است که غیر حرفه ای و ناامن بوده و دریانوردان را با خطر مواجه کرده است. ما پیش از این اقدامات ایران را محکوم کرده و از این کشور خواسته ایم از انجام این اقدامات خودداری کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره گزارش ها به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد بکارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته آی آر-۶ توسط ایران در تاسیسات هسته ای فوردو نیز  گفت که  ما این گزارش ها را دیده ایم.

 

این مقام آمریکایی مدعی شد ما همچنان نگران استفاده ایران از سانتریفیوژهای پیشرفته که فراتر از محدودیت های برجام هستند، هستیم.

 

ند پرایس در حالیکه مذاکرات وین همچنان در  انتظار تصمیم سیاسی واشنگتن است، ادعا کرد ما به دنبال بازگشت کامل به برجام هستیم زیرا معتقدیم فعالیت های هسته ای ایران از جمله تولید سانتریفیوژهای پیشرفته باید محدود باشد و توسط آژانس هسته ای نظارت شود.

 

وی با تکرار ادعاهای تصنعی آمریکا ادامه داد زمان گریز هسته ای ایران به چند هفته کاهش یافته است. ما از وضعیت کنونی برنامه هسته ای ایران بسیار نگران هستیم. همه این نگرانی ها به دلیل اینکه برجام کاملا اجرا نمی شود، وجود دارند. اگر این توافق کاملا اجرا شود و ایران آن را کاملا اجرا کند، بسیاری از نگرانی ها رفع می شوند.

 

ند پرایس در پاسخ به خبرنگار دیگری که از او پرسید آیا تغییر کابینه رژیم صهیونیستی و احتمال بازگشت بنیامین نتانیاهو بر بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس و برجام تاثیر می گذارد، اذعان کرد که روابط واشنگتن با این رژیم به فردی که روی صندلی ریاست کابینه می نشیند، وابسته نیست و ایالات متحده  بر اساس تحول احتمالی سیاسی اقدام نمی کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد ما به روابط آمریکا و اسرائیل اطمینان داریم و با همکاری یکدیگر در راستای منافع خود اقدام خواهیم کرد.

 

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در گزارشی با عنوان فشار متحدان خاورمیانه آمریکا بر بایدن برای محدود کردن ایران نوشت، درحالی که امیدها برای احیای برجام ضعیف می شوند و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای سفر ماه آینده به خاورمیانه از جمله به عربستان آماده می‌شود، متحدان آمریکا در این منطقه بر بایدن به طور فزاینده ای فشار می آورند تا یک طرح اجرایی برای محدود کردن ایران معرفی کند.

 

سی ان ان ادامه داد: منابع آگاه اعلام کردند که خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی و برادر محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در اوایل ماه جاری در سفر به واشنگتن به مقامات ارشد امنیت ملی دولت بایدن گفته است از اینکه روابط آمریکا و عربستان  رو به بهبودی است، خشنود است.

 

سی ان ان به نقل از این منابع افزود که او ابراز نگرانی کرد که آمریکا هنوز یک استراتژی جامع برای مقابله با پیشرفت های هسته‌ای ایران، موشک های بالستیک آن و حمایت از گروههای منطقه ای معرفی نکرده است. مقامات منطقه ای گفتند که دولت آمریکا هنوز به متحدان خود از جمله عربستان سعودی اطلاع نداده است که در صورت شکست مذاکرات هسته ای "طرح ب" چه خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------