آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آمریکا: همچنان خواهان دستیابی به توافق با ایران هستیم



جان کربی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که واشنگتن همچنان خواهان دستیابی به توافق با ایران است.

به گزارش ایرنا، جان کربی روز سه شنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا ادعا کرد: می خواهم اضافه کنم که ما همچنان خواهان دستیابی یک توافق هسته ای هستیم که بتواند بلندپروازی هسته ای و دستکم تسلیحاتی ایران را از دستورکار حذف کند.

 

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در تداوم ادعاهای مقامات آمریکایی افزود: یک توافق بر روی میز وجود دارد و این بر عهده ایران است که با آن موافقت کند.

 

وی ادعا کرد: این ایران است که همچنان به دنبال انزوای خود در جامعه بین المللی است و این بلندپروازی ها را دنبال می کند و به اقدامات بی ثبات کننده خود در منطقه ادامه می دهد و این دلیل دیگری است که سفر  رئیس جمهوری (جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا) به اسرائیل و عربستان بسیار اهمیت دارد.

 

بر اساس اعلام کاخ سفید، جو بایدن در نخستین سفرش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به این منطقه و مشخصا اسرائیل، کرانه باختری و سپس عربستان سفر خواهد کرد.

 

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز گذشته در مورد مذاکرات رفع تحریمهای  ایران نیز با تکرار ادعاها گفت که ما تاریخی در مورد پایان مذاکرات مشخص نکرده ایم. یک توافق بر روی میز وجود دارد که از حمایت آمریکا و متحدان اروپایی آن برخوردار است. این توافق برای ایران در دسترس است و ایران باید برای امضای این توافق قدم پیش بگذارد.

 

وی با اشاره به دو دور تحریمهای ضد ایرانی آمریکا آنها را در جهت مقابله با تلاش های تهران برای دورزدن رژیم کنونی تحریم ها دانست و گفت که با اقدامات ایران برای قاچلق نفت مقابله می کنیم و به انجام این اقدامات ادامه خواهیم داد.

 

مشاور امنیت ملی بایدن در ادامه ادعاهایش افزود بنابراین ایران یا می تواند بر اساس پایبندی در مقابل پایبندی به برجام باز گردد یا با فشارهای بیشتر از سوی آمریکا و انزوای بیشتر از سوی جامعه بین الملل مواجه شود که قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که ۳۰ کشور از آن حمایت کردند، شامل این فشارها می شود.

 

این مقام آمریکایی با بیان این ادعا که  سفر بایدن به خاورمیانه بار دیگر بر نقش حیاتی واشنگتن در منطقه تاکید خواهد کرد، در تداوم سیاست هراس از نفوذ منطقه ای ایران مدعی شد: بایدن در سفر خود به منطقه درباره هماهنگی در مورد تهدید چندجانبه ناشی از ایران گفتگو خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------