آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

روسیه: روابط با ایران را به سطح استراتژیک ارتقا می‌دهیم



معاون پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
معاون ولادیمیر پوتین گفت که روسیه قصد دارد روابط خود با ایران را به سطح شراکت راهبردی ارتقا دهد.

به گزارش فارس، «یوری اوشاکوف» معاون «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که روسیه برای ارتقای سطح روابط خود با ایران به شراکت استراتژیک برنامه‌ریری می‌کند.

 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، او گفت که توافق جدیدی میان روسیه و ایران در حال آماده سازی است و پیش‌نویس آن از قبل تهیه شده و قرار است در خصوص آن بیانیه مشترکی در خلال نشست سه جانبه صادر شود.

 

معاون پوتین در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز گفت که روسیه توافق هسته‌ای با ایران را مطابق توافقی که در سال ۲۰۱۵ شد، تأیید می‌کند.

 

اوشاکوف در ادامه گفت که فعالیت‌های آمریکا همچنان عامل اصلی بی ثباتی در شمال شرق سوریه است و این کشور به اقدامات خود برای تشویق تجزیه‌طلبان در این منطقه ادامه می‌دهند.

 

او در این راستا تأکید کرد که آمریکا و هم‌پیمانانش کمک‌رسانی به مردم سوریه را سیاسی کرده و همزمان هیچ التزامی به بازسازی زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی در این کشور ندارند. به گفته وی روسیه به شرطی موافق ارسال کمک‌های جهانی به سوریه از طریق مرزها است که این مسأله حاکمیت سوریه را نقض نکند.

 

این مقام روسی در خصوص طرح ترکیه برای عملیات در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد نیز گفت که این مسأله در نشست تهران بررسی خواهد شد و موضع اصولی روسیه از ابتدا مخالفت با هرگونه اقدامی که نقض تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه باشد، بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------