آخرین اخبار سیاست خارجی

هیات اقتصادی پیونگ یانگ ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

هیات اقتصادی کره شمالی به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است. به گزارش ایرنا؛خبرگزاری رسمی…

وزیر دفاع آمریکا: ایران از ارسال پهپاد به روسیه خودداری کند



وزیر دفاع آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی خبری به ایران توصیه کرد که از ارسال پهپاد به روسیه خودداری کند.

به گزارش ایسنا، "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص ارسال احتمالی پهپاد از ایران به روسیه گفت: ما به ایران توصیه می‌کنیم که این کار را انجام ندهد. این ایده از نظر ما بسیار بسیار بد است. من بیش از این در این خصوص اظهارنظر نمی‌کنم.

 

ادعای فروش پهپاد توسط ایران به روسیه در پی این مطرح می‌شود که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود، ایران در حال آماده‌سازی برای تحویل صدها پهپاد دارای قابلیت حمل سلاح به روسیه است.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شده بود که ایران برنامه حمایت نظامی از روسیه را در جنگ اوکراین دارد. اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیروهای روس در این زمینه است.

 

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز امروز در این باره گفت که تصمیم ارسال پهپاد به روسیه به عهده تهران خواهد بود اما این گزینه‌ای نه چندان جالب است.

 

مالی با مطرح کردن اظهاراتی تهدیدآمیز در زمینه به کار بردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و روسیه، گفت: ابزارهایی در اختیار داریم و به وسیله آنها هرگونه انتقال چنین پهپادهایی به روسیه را تحریم خواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------