آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عراق/ محکومیت گلوله باران شهر زاخو



وزیر امور خارجه ایران و عراق،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی ضمن محکوم کردن گلوله باران شهر «زاخو» بر حمایت قطعی جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت عراق تأکید کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان و فؤاد حسین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق امروز (پنجشنبه)‌ ۳۰ تیر ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی گلوله باران شهر زاخو از استان دهوک در شمال اقلیم کردستان عراق را که در پی آن جمعی از مردم بیگناه شامل زنان و کودکان و خانواده‌هایی که برای مقاصد گردشگری و بهره مندی از طبیعت در این منطقه حضور یافته بودند را محکوم کرد.

 

منابع خبری عراق، عصر دیروز از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به شهر زاخو (تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق) خبر دادند که بر اثر آن ۹ تن کشته و ۳۱ نفر هم مجروح شدند.

 

پیش از این نیز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه این حمله را محکوم کرده بود.

 

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، دولت و ملت عراق، بر حمایت قطعی جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت عراق تأکید کرد.

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین وزیر امور خارجه عراق را در جریان تصمیمات متخذه و دیدگاه سران سه کشور شرکت کننده در نشست آستانه در تهران که سه‌شنبه ۲۸ تیر ماه در تهران برگزار شد، به خصوص در زمینه تاکیدات به عمل آمده درباره استفاده از روش‌های مسالمت آمیز برای رفع مشکلات در محدوده های مرزی، قرار داد.

 

فؤاد حسین وزیر خارجه عراق نیز ضمن تشکر از ابراز همدردی و تسلیت جمهوری اسلامی گفت: شب گذشته با حضور در این منطقه گردشگری که مسافرانی از بغداد و بصره را در خود جای داده بود از نزدیک تحولات را دنبال کرده و گلوله باران این منطقه را قویا محکوم و آن را نقض تمامیت ارضی و حاکمیت عراق خواند.

 

وی ادعای حضور گروهی تروریستی در این منطقه را عاری از صحت خواند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------