آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

عمارحکیم: ایران در نامزدی السودانی دخالتی نداشت/ سفر سردار قاآنی به بغداد هیچ ارتباطی با اعتراضات ندارد



عمارحکیم،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رهبر جریان حکمت ملی عراق در گفت و گویی تاکید کرد که سفر سردار قاآنی به بغداد هیچ ارتباطی با مساله اعتراضات ندارد.

به گزارش ایسنا، "سید عمار حکیم" رهبر جریان حکمت ملی عراق در گفت وگو با بخش عربی شبکه بی بی سی در پاسخ به سوالی درخصوص ارتباط "چارچوب هماهنگی"(ائتلاف جریان‌های شیعی عراق) با ایران و ادعای فشار ایران بر این ائتلاف مبنی بر توافق بر سر انتخاب محمد شیاع السودانی به عنوان نامزد نخست وزیری گفت: این امر بر هیچ کس پنهان نیست که برخی نیروهای چارچوب هماهنگی با جمهوری اسلامی ارتباط دارند و آن را به طور علنی می گویند و به آن افتخار هم می کنند، همانطور که ما در عراق نیروهایی داریم که به روابطشان با کشورهای دیگر مانند ترکیه، کشورهای خلیج(فارس)، کشورهای عربی و غیره افتخار می کنند. بخشی از این روابط به نفع عراق است و بخشی نیز از حد منافع ملی عبور می کند بنابراین روابط تمام احزاب سیاسی باید به یک شکل ارزیابی شود.

 

وی تاکید کرد: خیانت کار خواندن دیگران و متهم کردن آن ها باید برای همه، حد و مرز و اساس منطقی داشته باشد. درخصوص اینکه ایران در انتخاب نامزد نخست وزیری دخالت داشته است من بر این باورم که هر ناظر منصفی اذعان می کند که این اولین مرحله انتخاباتی و تشکیل دولت در عراق است که طرف های خارجی و بین المللی کمترین دخالت را در آن داشته اند.

 

عمار حکیم در پاسخ به این سوال که آیا سردار اسماعیل قاآنی روز گذشته به بغداد آمد خاطرنشان کرد: آقای قاآنی همانند نمایندگان دیگر کشورها هر چند وقت یک بار به عراق می آید و با مسئولان دولتی و سیاسی دیدار و مشورت و تبادل نظر می کند.

 

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پاسخ به این سوال که آیا اعتراضات اخیر عراقی ها ارتباطی با سفر سردار قاآنی دارد تاکید کرد: به هیچ وجه، این سفر هیچ ارتباطی با اعتراضات ندارد. او گاهی اوقات سفرهایش را علنی می کند و گاهی اوقات به دلایل امنیتی سفرش را به طور علنی اعلام نمی کند اما در هر صورت در این چند روز هیچ سفری که با اعتراضات مرتبط باشد انجام نشده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------