آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بورل: اکنون باید برای احیای برجام تصمیماتی گرفته شود/ آلمان: مسئولیت مشترک ماست که توافق مهم برجام را بازگردانیم



بورل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار موضع اخیرش درباره احیای برجام تاکید کرد که اکنون زمان تصمیم‌گیری است.

به گزارش ایسنا،جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) طی پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر خواستار استفاده از فرصت کنونی برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شد.

 

وی نوشت: اکنون باید تصمیماتی گرفته شود تا از این فرصت منحصر به فرد برای موفقیت و آزاد کردن پتانسیل بزرگ اجرای کامل این توافق استفاده شود.

 

بورل هفته گذشته نیز در یک یادداشت در روزنامه فایننشال تایمز توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را یک دستاورد دیپلماتیک برجسته توصیف و تاکید کرد: اگر می‌خواهیم توافق هسته‌ای را حفظ کنیم، اکنون زمان تصمیم‌گیری است.

 

وی افزود: هم‌اکنون باید برای غنیمت بردن از این فرصت بی‌مانند جهت رسیدن به موفقیت تصمیماتی اتخاذ کنیم و پتانسیل بزرگ اجرای کامل این توافق نشان داده شود. من هیچ جایگزین موثر یا جامع در دسترسی نمی‌بینم.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین نوشت: هر روزی که توافقی در وین حاصل نشود، رسیدن به منافع اقتصادی ملموس برای مردم ایران از طریق رفع تحریم‌های آمریکا و همچنین منافع عدم اشاعه هسته‌ای برای جهان را به عقب می‌اندازد. به پایان رساندن توافق در این زمان مزایای اقتصادی و مالی چشم‌گیری به همراه خواهد داشت و همچنین امنیت منطقه‌ای و جهانی را تقویت خواهد کرد.

 

***

 

مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای:پرونده خروج سپاه از "FTO" برای ما باز است، اما پیش شرط ایران نبوده

"همیشه موضوعات گوناگون از سوی ایران مطرح بوده، از جمله پرونده خروج سپاه از لیست FTO. اما اینکه ایران خروج سپاه از لیست FTO را به عنوان پیش شرط ایران برای توافق مطرح کند، اصلا چنین چیزی مطرح نبوده و این موضوع صحت ندارد."

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، طی روزهای اخیر برخی رسانه‌های فارسی زبان به نقل از رسانه‌های داخلی نوشتند که محمد مرندی مشاور و عضو تیم ایرانی مذاکرات لغو تحریم‌ها گفته "خروج سپاه از لیست تحریم‌ها پیش شرط ایران نبوده و نیست

 

محمد مرندی در این رابطه گفت که "غربی ها شایعاتی را برای تطهیر آمریکا مطرح می کند؛ مثلا ادعا می کنند ایران خروج سپاه از لیست FTO را به عنوان پیش شرط مطرح کرده یا اینکه ایران خواسته های فرابرجامی، مثل تضمین برای دوره بعدی ریاست جمهوری آمریکا، را طلب می کند." 

 

 مشاور تیم مذاکره کننده ایران در ادامه با تاکید بر اینکه "آمریکا برداشته شدن کلیه تحریم های مرتبط با اجرای کامل برجام را نپذیرفته، گفت: غربی ها با فرافکنی می خواهند این حقیقت را پنهان کنند که آمریکا هنوز نپذیرفته که تضمین‌های لازم برای اجرای کامل برجام در دوره بایدن را بدهد."

 

به گفته آقای مرندی، "همیشه موضوعات گوناگون از سوی ایران مطرح بوده، از جمله پرونده خروج سپاه از لیست FTO. اما اینکه ایران خروج سپاه از لیست FTO را به عنوان پیش شرط ایران برای توافق مطرح کند، اصلا چنین چیزی مطرح نبوده و این موضوع صحت ندارد."

 

 ***

 

آلمان: مسئولیت مشترک ماست که توافق مهم برجام را بازگردانیم

ایسنا نوشت: سفارت آلمان در ایران با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به نقل از سفیر این کشور در تهران خواستار حمایت از موضع جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  برای حفظ برجام شد.

 

در این پیام به نقل از  هانس ادو موتسل آمده است: بیائید همگی از خواسته دلسوزانه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمایت کنیم؛ "اکنون زمان حفظ برجام است. این مسئولیت مشترک ماست که این توافق مهم را بازگردانیم. تصمیمات باید همین حالا گرفته شود."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------