آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

پولیتیکو در خصوص دور جدید مذاکرات وین: این آخرین تلاش اتحادیه اروپا برای نجات توافق هسته‌ای است



برجام،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
هنوز مشخص نیست مذاکرات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و جلسات عمدتاً در هتل مجلل کوبورگ برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، در آستانه ازسرگیری مذاکرات احیای برجام در وین از روز پنجشنبه، نشریه آمریکایی «پولیتیکو» در گزارشی توضیحاتی را در خصوص این دور از مذاکرات ارائه کرد.

 

این نشریه به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که اتحادیه اروپا در آخرین تلاش برای نجات توافق هسته‌ای، همه مذاکره‌کنندگان را برای از سرگیری غیرمنتظره و ناگهانی مذاکرات در روز پنجشنبه جمع می‌کند.

 

طبق این گزارش، دیپلمات‌هایی از ایالات متحده، ایران، چین، روسیه، آلمان، انگلیس و فرانسه و همچنین اتحادیه اروپا به عنوان میانجی به دلیل عدم مذاکره مستقیم ایران با آمریکا حضور خواهند داشت. پیش‌تر، «انریکه مورا» مقام ارشد اتحادیه اروپا که مذاکرات را هماهنگ می‌کند، در توییتر ازسرگیری مذاکرات را تایید کرد.

 

به گزارش این رسانه، هنوز مشخص نیست مذاکرات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و جلسات عمدتاً در هتل مجلل کوبورگ برگزار خواهد شد. به نوشته پولیتیکو، آماده‌سازی برای نصب مجدد چادر رسانه‌ای در خارج از هتل نیز از امروز آغاز می‌شود.

 

طبق این گزارش، «منابع آگاه از مذاکرات انتظارات را کم جلوه دادند و هشدار دادند که هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا مذاکرات موفق خواهد بود یا خیر. هنوز تعدادی از اختلافات باقی مانده که باید حل و فصل شود و مشخص نیست که آیا ایران موضع خود را پس از شکست دور قبلی مذاکرات در ماه مارس تغییر داده یا خیر».

 

با این حال به ادعای این نشریه، پیش‌نویس نقشه راه در مورد چگونگی دستیابی به توافق اساساً از اوایل سال جاری آماده شده است. به گزارش پولیتیکو، موضع ایران در مورد آخرین متن اتحادیه اروپا مشخص نیست. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اخیراً گفت که ایران آماده است تا در وین جزئیات بیشتر را مورد بحث قرار دهد که به تحلیل این نشریه، نشان می‌دهد تهران همچنان از پیش‌نویس اخیر راضی نیست.

 

طبق این گزارش، یکی از موضوعات حل نشده مربوط به وجود ذرات اورانیوم در سایت‌های مختلف در ایران است. همچنین هنوز سوالاتی در مورد دامنه رفع تحریم‌ها و همچنین درخواست‌های ایران برای تضمین عدم خروج آمریکا از توافق در دولت جدید این کشور وجود دارد.

 

در ادامه این گزارش آمده است: در هفته‌های اخیر نگرانی‌های فزاینده‌ای در میان دیپلمات‌های غربی وجود داشته که انتخابات میان‌دوره‌ای آتی آمریکا قدرت بیشتری را به جمهوری‌خواهان ضد توافق خواهد داد، به این معنی که ممکن است پنجره سیاسی برای حل‌وفصل بسته شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------