آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آمریکا: برای حصول توافق، ایران باید مطالبات فرابرجامی را کنار بگذارد/ ایران: توپ در زمین آمریکاست



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا در خصوص توافق برای بازگشت به برجام مبتنی بر متنی است که در ماه مارس در مذاکرات وین حاصل شده است.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما از تلاش‌های [جوزپ] بورل (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) برای به خاتمه رساندن موفقیت‌آمیز مذاکرات قدردانی می‌کنیم.»

 

وی اضافه کرد: «پیشنهاد جدید او بر اساس متن ماه مارس است. برای حصول توافق، ایران باید مطالباتی که بر برجام فرعی هستند را کنار بگذارد.»

 

ند پرایس درباره دور جدید مذاکرات احیای برجام که قرار است برگزار شود هم گفت: «بورل ما را دعوت کرد در هفته جاری به وین بیاییم تا ببینیم امکانی برای اتمام مذاکرات وجود دارد یا خیر.»

 

وی اضافه کرد: «ایران باید مطالبات فرعی بر برجام را کنار بگذارد. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد، اگرچه در مرحله کنونی انتظارات کنونی ما کماکان پایین است.»

 

***

 

باقری: آمریکا قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده؛ توپ در زمین آنهاست

 علی باقری کنی معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسئولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث‌ منحوس گذشته ناکام مانده‌اند.

 

وی افزود: آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است؛ توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسئولانه عمل نماید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------