آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

مشاور امنیت ملی آمریکا: از ایران می خواهیم که به میز مذاکره بازگردد



اخبار,اخبارسیاست خارجی,رابرت اوبریان
رابرت اوبریان مشاور امنیت ملی آمریکا در پی تحولات اخیر منطقه و واکنش‌ها و انتقادات به ترور سردار قاسم سلیمانی گفت که ایالات متحده همچنان از ایران می‌خواهد به میز مذاکره بازگردد.

شبکه‌ ای بی‌سی نیوز گفت که اوبریان در مصاحبه تلفنی درباره هرگونه اقدام تلافی جویانه ایران درمقابل ترور ژنرال سلیمانی هشدار داده‌است.

وی با افزایش فشارهای داخلی و انتقادات به ترور سردار قاسم سلیمانی و غیرقانونی بودن این تصمیم دونالد ترامپ روز شنبه در دفاع از رترامپ مدعی شد: این اقدام خلاف قانون اساسی نبوده‌است.

اوبریان ادعا کرد که این عملیات (ترور ) تحت مجوز استفاده از نیروی نظامی (۲۰۰۲ AUMF) اقدامی مجاز و قانونی بوده است، قانونی که به رییس جمهوری آمریکا اجازه می دهد در شرایط تهدید امنیت از نیروی نظامی استفاده کند اما این درحالی ست که نمایندگان مجلس نمایندگان معتقدند براساس قانون هرگونه اقدام نظامی باید با مجوز کنگره و مراکز قانون گذرای باشد.  

ادعای اوبرایان در مورد قانونی بودن ترور سردار سلیمانی در حالی صورت می‌گیرد که "تولسی گابارد" کاندیدای دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا روز جمعه با انتقاد شدید از تصمیم ترامپ برای ترور و شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: این اقدام نقض قانون اساسی آمریکا به حساب می‌آید.  گابارد کاندیدای دموکرات از ایالت هاوایی در مصاحبه با شبکه فاکس گفت: ترامپ با اقدام جنگی، قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است. 

وی افزود: از آنجا که این اقدام جنگی بدون هیچ گونه مجوز یا اعلام جنگ از کنگره صورت گرفته است در نتیجه نقض صریح قانون اساسی آمریکا است. 

گابارد در ادامه تاکید کرد: این حمله (ترور سردار قاسم سلیمانی) اقدامات متقابل را تشدید کرده و پاسخ جدی ایران را به همراه خواهد داشت و ما را بیشتر و بیشتر در این باتلاق فرو خواهد برد.

نماینده کاندیدای دموکرات گفت: من بارها و مدت‌ها پیش گفته‌ام که رویارویی با ایران باعث می‌شود جنگ در عراق و حتی افغانستان مانند پیک نیک به نظر برسد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------