آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

توضیح یک مقام ترکیه درباره جزئیات ساخت دیوار مرزی میان ترکیه و ایران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,دیوارمرزی

یک مقام ترکیه از شروع عملیات ساخت دیوار 144 کیلومتری در مرز ایران و پایان مرحله اول آن تا اکتبر سال جاری (میلادی) خبر داد.

 به گزارش ایسنا، ارگون توران، رئیس اداره مجتمع‌های مسکونی وابسته به نخست‌وزیری ترکیه (TOKİ) در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی  ر خصوص پروژه احداث دیوار در مرز مشترک این کشور با ایران اظهار داشت: دیوار حائل در مرز ترکیه و ایران در استان‌های ایغدیر و آغری و به طول 144 کیلومتر احداث خواهد شد. در طول این دیوار نیز راهی برای دسترسی تعبیه خواهیم کرد.

 

وی در ادامه گفت: این پروژه در پنج مرحله انجام خواهد شد که مناقصه آن انجام شده است. در حال حاضر عملیات ساخت کارگاه‌های ساخت و ساز و تملک و تحویل اراضی مورد نظر را انجام می‌دهیم. مرحله اول پروژه اکتبر امسال به پایان خواهد رسید. برای ساخت این درب‌ها از مطمئن‌ترین مواد و تجهیزات استفاده می‌کنیم. شیشه‌های ضد گلوله در این درب‌ها تعبیه خواهد شد. همچنین دیوارها قابلیت حمل و نقل دارند و برای ساخت این دیوارها از بتن‌ با سطح مقاومت بالا به شکل بلوک استفاده کرده‌ایم.

 

توران با بیان این‌که دیوار حائلی نیز میان ترکیه و سوریه احداث خواهد شد، افزود: در این پروژه 511 کیلومتری، 97.27 کیلومتر دیوار در استان ختای، 67.41 کیلومتر در استان کیلیس، 38.10 کیلومتر در استان غازی عنتپ، 194.84 کیلومتر در استان شانلی‌اورفا، 66.81 کیلومتر در استان ماردین و 47.34 کیلومتر دیوار در استان شرناق احداث خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، هفته گذشته رسانه‌های داخلی ترکیه از اقدام دولت این کشور برای ساخت دیوار مرزی برای جلوگیری از خطر احتمالی حمله پ.ک.ک میان ایران و ترکیه خبر داد.

 

مقامات ایرانی در واکنش به ساخت این دیوار مرزی اعلام کردند که احداث هر گونه دیواری در مرز باید با اطلاع و موافقت ایران باشد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------