آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

نامه ۱۲ دموکرات و ۹ جمهوری‌خواه خطاب به جو بایدن؛ نباید نام سپاه از لیست گروه های تروریستی حذف شود



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
۱۲ قانونگذار دموکرات و ۹ قانونگذار جمهوری‌خواه در نامه ای خطاب به رییس جمهور آمریکا نوشته اند که کنگره از توافق احتمالی هسته ای با ایران حمایت نمی کنند.

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ گروهی از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا با نگارش نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند که از توافق هسته‌ای جدید با ایران حمایت نمی‌کنند. ۱۲ قانونگذار دموکرات و ۹ قانونگذار جمهوری‌خواه در این نامه نوشته‌اند حمایت از توافق فعلی را  دشوار می‌دانند.

 

در بخشی از این نامه که به رویت رسانه جوئیس‌اینسایدر رسیده آمده است: «بر اساس آنچه در حال حاضر می‌دانیم، حمایت از توافق با روالی که در حال حاضر مورد بحث قرار دارد دشوار است.»

 

قانونگذاران آمریکایی از حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست  وزارت خارجه آمریکا موسوم به «سازمان‌های تروریستی خارجی» به عنوان بخشی از توافق احتمالی برای بازگشت آمریکا به برجام ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

آنها نوشته‌اند چنین اقدامی با وعده «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه کنگره مبنی بر اینکه دولت بایدن برای بازگشت به برجام تحریم‌های «تروریستی» علیه ایران را رفع نخواهد کرد، مغایرت دارد.

 

۲۱ قانونگذار آمریکایی خواستار آن شده‌اند که دولت بایدن ظرف یک هفته آینده یک جلسه توضیحی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین برگزار کند و به سوالات نماینده‌های کنگره در خصوص توافق احتمالی با ایران پاسخ دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------