آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بیانیه ضدبرجامی 49 سناتورآمریکایی: بایدن عرصه را به ایران واگذار کرده است



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
تمامی نماینده‌های جمهوری‌خواه در مجلس سنا به استثنای یک نماینده بیانیه‌ای در مخالفت با تلاش‌های دولت آمریکا برای بازگشت به برجام صادر کردند.

به گزارش ایرنا، همه نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا به استثنای «راند پال» با انتشار بیانیه‌ای مشترک به ابراز مخالفت با تلاش‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام پرداختند.

 

۴۹ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در این بیانیه بر موضع خود در رد هر گونه تلاش از سوی دولت بایدن برای رفع تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران به بهانه ادعایی «حمایت از تروریسم» تأکید کرده‌ و گفته‌اند که تلاش خواهند کرد تصمیم‌گیری در خصوص رفع چنین تحریم‌هایی را به کنگره بیاورند.

 

در این بیانیه آمده است: «به استناد قرائن مختلف می‌توان گفت به نظر می‌رسد دولت بایدن عرصه را [به ایران] واگذار کرده است. به نظر می‌رسد دولت با رفع تحریم‌هایی که دلیل وضع آنها نه فعالیت‌های هسته‌ای ایران بلکه حمایت مستمر از تروریسم و نقض فاحش حقوق بشر بوده موافقت کرده است.»

 

قانونگذاران آمریکایی در بیانیه امروز خود اضافه کرده‌اند قصد دارند هر گونه تلاش برای برداشتن تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به بهانه تروریستی را به رأی‌گیری در مجلس سنا منوط کنند. آنها همچنین تصریح کرده‌اند که به دنبال بازاعمال چنین تحریم‌هایی بعد از رفع احتمالی آنها خواهند بود.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از خارج کردن آمریکا از «برجام»، علاوه بر بازاعمال تمامی تحریم‌های متوقف‌شده به موجب این توافق، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد. واشنگتن علاوه بر این، برخی از افراد و نهادهایی را که پیشتر به بهانه هسته‌ای در فهرست تحریم قرار گرفته بودند به بهانه‌های دیگر در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

 

مقام‌های دولت ترامپ در آن زمان به صراحت اعلام می‌کردند که هدف از اضافه کردن برچسب‌های تحریمی جدید (مانند تروریسم و حقوق بشر) به نهادهایی که پیشتر به بهانه همکاری با برنامه هسته‌ای ایران در فهرست تحریم قرار داشتند دشوار کردن بازگشت به برجام برای دولت آینده آمریکا است. 

 

۴۹ سناتور آمریکایی در بیانیه خود همچنین از دولت بایدن به دلیل «عدم مشورت کافی» با کنگره در خصوص برجام انتقاد کرده و نوشته‌اند که دولت بایدن به مفاد قانونی موسوم به «قانون بررسی توافق هسته‌ای ایران» که خواستار ارائه هر گونه توافق هسته‌ای با ایران به کنگره است پایبند نبوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------