آخرین اخبار سیاست خارجی

هیات اقتصادی پیونگ یانگ ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

هیات اقتصادی کره شمالی به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است. به گزارش ایرنا؛خبرگزاری رسمی…

وزیر خارجه اوکراین: از ایران خواستم پیام من را به مسکو منتقل کند



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزیر امور خارجه اوکراین بعد از گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که از او خواسته پیام کی‌یف را به مسکو منتقل کند.

به گزارش ایرنا، «دیمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین بعد از گفت‌وگوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که قرار است فردا (سه‌شنبه) به مسکو سفر کند تصریح کرد که تهران از حل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین حمایت می‌کند.

 

کولبا در توییتر نوشت: «ایران مخالف جنگ در اوکراین است و از راهکار مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند. من خواستم [وزیر خارجه ایران] پیام من را به مسکو منتقل کند: روسیه باید بمباران غیرنظامیان را متوقف کند، به آتش‌بس پایبند باشد و از اوکراین خارج شود.»

  جزییات گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اوکراین

 

 جزییات گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اوکراین

وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبیین موضع جمهوری اسلامی مبنی بر  مخالفت با جنگ و لزوم توجه به راه حل سیاسی و گفتگوی دیپلماتیک، نشست اخیر وزرای خارجه اوکراین و روسیه را در ترکیه مهم خواند و بر اهمیت تداوم و تقویت مسیر سیاسی تاکید کرد.

 

 

امیرعبداللهیان با اشاره به ریشه بحران اوکراین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاش سیاسی برای حل و فصل این بحران حمایت می‌کند. ما بدون اتخاذ رویکرد دوگانه مخالف جنگ در اوکراین، افغانستان، یمن و … هستیم.

 

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به ارسال کمک‌های انسان دوستانه از سوی ایران برای کمک به پناهجویان اوکراینی در مرز لهستان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در هماهنگی با وزیر خارجه لهستان در حال هماهنگی برای استقرار تیم پزشکی هلال احمر در مرز مشترک اوکراین و لهستان بمنظور کمک به پناه جویان است.

 

امیرعبدالهیان همچنین خواستار کمک دولت اوکراین به یک خانواده چهار نفره ایرانی گرفتار در مناطق درگیری برای خروج از این منطقه ناامن شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------