آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

امیرعبداللهیان: روند مذاکرات وین متوقف نشده است



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
«بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در مورد آخرین تحولات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات وین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه ایرات در مورد مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و از جمله تحولات اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.

 

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی اظهار کرد: روند مذاکرات وین متوقف نشده بلکه در هماهنگی با هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا، وقفه‌ای کوتاه در مسیر مذاکرات ایجاد شده است. مذاکره‌کننده ارشد ایران با جدیت به تلاش‌ها برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار ادامه می‌دهد. حل و فصل موضوعات باقیمانده که جزو خطوط قرمز ماست به اراده طرف آمریکایی و عدم اتلاف وقت مرتبط است.

 

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافق خوب، قابل اتکا و پایدار کاملاً جدی است.

 

وزیر خارجه عمان نیز در این تماس تلفنی ضمن تمجید از روابط مثبت میان دو کشور، تبیین برخی موضوعات دو جانبه و قدردانی از مواضع منطقی ایران اعلام کرد، سلطنت عمان همواره در زمینه حل‌وفصل بحران‌های مختلف قائل به گفتگو و مذاکره است و در مسیر صلح گام برمی‌دارد و امیدوار است نتیجه توافقات دو کشور به‌زودی نهایی و عملیاتی شود.

 

وزیر خارجه عمان همچنین در مورد مذاکرات وین، نسبت به حصول توافق نهایی ابراز امیدواری کرد و آن را به نفع همه طرف‌ها و منطقه خواند.

 

وزرای خارجه در این گفتگو بر استمرار رایزنی‌ها در مسائل مختلف تأکید کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------