آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

امیرعبداللهیان: اگر همه خطوط قرمزمان رعایت شود، آماده توافق نهایی هستیم / آمریکا: برخی موضوعات باقی مانده‌اند که باید حل شوند



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزیر خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای انگلیسی با بیان این‌که اگر همه خطوط قرمزمان رعایت شود آماده توافق نهایی هستیم، گفت: آنچه می‌تواند رسیدن به توافق خوب و پایدار را قطعی کند، رفتار واقع بینانه آمریکا و عدم طرح مطالبات جدید و نادرست است.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس، امشب (چهارشنبه) ۲۵ اسفند ماه در تماسی تلفنی، درباره مسائل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند. 

 

وزیر امور خارجه انگلیس در این تماس، از تحولات جدید در روابط دوجانبه ایران و انگلیس ابراز خرسندی کرد و خواستار گسترش روابط دو کشور شد.

 

امیرعبداللهیان نیز ضمن استقبال از بازپرداخت بدهی بیش از چهار دهه‌ای انگلیس به عنوان حق ملت بزرگ ایران،  ابراز امیدواری کرد با اقدامات اعتمادساز زمینه توسعه روابط فراهم شود. 

 

گفتنی است، «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس نیز امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور بدهی خود در رابطه با تجهیزات نظامی را به ایران پرداخت کرده و همچنین آزادی «نازنین زاغری» را مورد تایید قرار داد و اعلام کرد: «به موازات آن (آزادی دو جاسوس زندانی در ایران)، همانطور که گفته بودیم، بدهی IMS (خدمات نظامی بین‌المللی) را نیز تسویه کرده‌ایم». وزیر امور خارجه انگلیس طی سخنانی در مجلس عوام این کشور تصریح کرد که پول پرداخت‌شده به ایران بدهی قانونی انگلیس بوده است.

 

 آمریکا: برخی موضوعات در مذاکرات وین باقی مانده‌اند که باید حل شوند 

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علی‌رغم بیان اینکه برخی موضوعات در مذاکرات وین باقی مانده‌اند که باید حل شوند گفت طرف‌ها به توافق نزدیک هستند. 

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

 

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه مدعی شد که طرف‌ها در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به توافق نزدیک هستند. او با وجود این گفت که برخی موضوعات کلیدی باقی مانده‌اند که باید حل و فصل شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------