آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

وزارت خارجه:مبلغ پرداخت شده از سوی انگلیس ۳۹۰ میلیون پوند است/ کنایه آشنا به آزادی زاغری



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پرداخت طلب ایران از سوی انگلیس بعد از سال‌ها، گفت: مبلغ پرداخت شده که حدود ۳۹۰ میلیون پوند است، شامل اصل و فرع بدهی تا روز آخر است.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص خبر پرداخت بدهی انگلیسی به ایران اظهار کرد: مایلم در وهله اول اعلام کنم که در پی بیش از ۴۰ سال تعلل، دولت بریتانیا، پس از مذاکرات طولانی، اخیرا بدهی خود به جمهوری اسلامی ایران را که حق مردم شریف ایران بوده را  پرداخت کرد. متاسفانه دولت بریتانیا در تمام این مدت بازپرداخت بدهی خود را به مسائل سیاسی منوط می کرد. مبلغ پرداخت شده که حدود ۳۹۰ میلیون پوند است، شامل اصل و فرع بدهی تا روز آخر است و تاکید می کنم که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه ذره ای از موضع خود مبنی بر بازپس گیری حق مردم کشورمان، عدول نکرد.

 

وی در ادامه در خصوص آزادی زندانیان امنیتی افزود: تایید می‌کنم که قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بر اساس رأفت اسلامی و ملاحظات بشردوستانه و در آستانه اعیاد پیش رو، دو زندانی بنامهای نازنین زاغری و انوشه آشوری را که بر اساس احراز جرائم مرتکبه بواسطه حکم دادگاه صالحه جمهوری اسلامی ایران در حال گذراندن دوره محکومیت خود بودند را در پی گذشت بخشی از دوره محکومیت، آزاد کرده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: همچنین یک زندانی دیگر به نام «مراد طاهباز» نیز که قبلا بدلیل ارتکاب جرم محاکمه شده و در حال گذراندن دوره محکومیت خود است، مطابق مقررات به مرخصی در منزل رفته است.

 

خطیب‌زاده همچنین اظهار کرد: ما از نقش سازنده و ارزشمندی که کشور برادر و دوست، عمان، در این فرآیند ایفا کرد قدردانی می‌کنیم.

 

وی در پایان گفت: تاکید می‌کنم که از نظر ایران هیچگونه ارتباطی میان بازپرداخت بدهی و آزادی زندانیان یاد شده وجود ندارد؛ کما اینکه در تابستان گذشته ایران و بریتانیا برای بازپرداخت بدهی این کشور به توافق رسیده و سندی را امضا کرده بودند که متاسفانه دولت بریتانیا از اجرای آن سر باز زد.

 

کنایه آشنا به آزادی زاغری: تغییر مشاغل گاندویی

حسام الدین آشنا به آزادی نازنین زاغری درقبال دریافت بدهی ایران از انکلسی واکنش نشان داد.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

 

 خبرآنلاین

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------