آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

هشدار آمریکا به روسیه د درباره استفاده از سلاحهای شیمیایی در اوکراین / تکذیب توافق موقت صلح



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در گفتگو با نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در خصوص اوکراین درباره عواقب و پیامدهای هرگونه استفاده احتمالی روسیه از سلاح های شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین هشدار داد.

به گزارش ایرنا، بر اساس بیانیه روز چهارشنبه به وقت محلی کاخ سفید، سالیوان بار دیگر مخالفت قاطع و صریح آمریکا با تهاجم بی دلیل و غیرموجه روسیه به اوکراین را تکرار کرد.

 

کاخ سفید افزود: سالیوان بوضوح تعهد آمریکا به ادامه تحمیل هزینه ها به روسیه را بیان کرد.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین  حمایت واشنگتن از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و تقویت جناح شرقی ناتو در ادامه هماهنگی کامل با متحدان و شرکای آمریکا تاکید کرد.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سالیوان به پاتروشف گفت که اگر روسیه در مورد دیپلماسی جدی است، مسکو باید حمله به شهرها و شهرستان های  اوکراین را متوقف کند.

 

سالیوان همچنین در مورد عواقب و پیامدهای هرگونه  استفاده احتمالی روسیه از سلاح های شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین به پاتروشف هشدار داد.

 

اوکراین توافق موقت صلح با روسیه را تکذیب کرد

مشاور رئیس جمهوری اوکراین خبر توافق کی یف و مسکو بر سر طرح ۱۵ ماده ای صلح را تکذیب کرد.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش ایرنا تارنمای شبکه انگلیسی اسکای نیوز نوشت که میخائیلو پودولیاک مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی دقایقی پیش توییت کرد که جزئیات آنچه که روزنامه فایننشیال تایمز به عنوان پیش نویس توافق شده طرح ۱۵ ماده ای صلح منتشر کرده تنها خواسته های طرف روس بوده و "لا غیر. "

  

پودولیاک افزود که آتش بس، عقب نشینی نیروهای روسیه و ضمانت های امنیتی از طرف تعدادی از کشورها "تنها مواردی هستند که در این مرحله تائید می کنیم"  

 

وی توضیح نداد که آیا طرفین در قالب طرح مذکور با این سه موضوع توافق کرده اند یا آنکه این موارد تنها خواسته های اوکراین هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------