آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

امیرعبداللهیان: برای یک توافق خوب، قوی و پایدار آماده‌ایم، ولی نه به قیمت عبور از خطوط قرمزمان



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزیر امور خارجه با بیان این‌که برای تأیید یک توافق خوب، قوی و پایدار آماده‌ایم، ولی نه به قیمت عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: در موضوع لغو تحریم‌ها هنوز به نقطه پایانی نرسیده‌ایم.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه و پس از دمشق به همراه هیأتی در بیروت حضور دارد، امشب (پنجشنبه) چهارم فروردین ۱۴۰۱ بعد از دیدار با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در نشست خبری مشترک حضور یافت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

* آمریکا به جای بازی زمان و بازی با کلمات و اتلاف وقت باید رفتاری واقع بینانه و رویکردی درست را انتخاب کند

 

وی در این نشست درباره مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها علیه ایران گفت: با توجه به تجربه ارزشمند دیپلماسی آقای عبدالله بو حبیب وزیر خارجه لبنان، در خصوص مذاکرات وین با هم گفت‌وگو کردیم. معتقدیم طرف آمریکایی به جای بازی زمان و بازی با کلمات و اتلاف وقت باید رفتاری واقع بینانه و رویکردی درست را انتخاب کند.

 

امیرعبداللهیان همچنین افزود: ما برای تأیید یک توافق خوب، قوی و پایدار آماده‌ایم، ولی نه به قیمت عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران.

 

به گفته وزیر خارجه کشورمان، در صورت واقع بینی طرف آمریکایی، توافق در کوتاه مدت دست یافتنی است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: در صورت رسیدن به نقطه پایانی توافق، همه کشورهای منطقه از آن سود خواهند برد.

 

* سفر به روسیه و پیامی که برای مقامات روس برده شد

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی درباره سفرش به روسیه و پیامی که از جانب وزیر خارجه اوکراین به مقامات روسیه منتقل کرد، اظهار داشت: در گفت‌وگوها با آقای لاوروف حامل پیام وزیر خارجه اوکراین برای مقامات روسیه بودم. طرف اوکراینی خواستار توقف جنگ و گفت‌وگوهای سیاسی بود. مقامات روسیه از استقرار و ادامه گفت‌وگوهای سیاسی برای توقف جنگ و رسیدن به توافق استقبال کردند.

 

*  در موضوع لغو تحریم‌ها همچنان به نقطه پایانی نرسیده‌ایم

 

وی همچنین در خصوص موضوع لغو تحریم‌ها در مذاکرات وین نیز گفت:‌ جزییات مذاکرات را نمی‌توانم در نشست خبری بیان کنم، ولی در موضوع لغو تحریم‌ها همچنان به نقطه پایانی نرسیده‌ایم. 

 

*  جز خیر لبنان و مردم لبنان را نمی‌خواهیم

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در این نشست خبری گفت: امروز در بیروت هستیم تا بگوییم جز خیر لبنان و مردم لبنان را نمی‌خواهیم. من ماه گذشته در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با آقای نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان ملاقات داشتم و به ایشان گفتم جمهوری اسلامی ایران همچنان آمادگی دارد برای حل مشکل برق لبنان اقدام به احداث دو نیروگاه یک هزار مگاواتی در کشور لبنان کند.

 

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که در روزهای سخت در کنار دوستان خود خواهد ماند. ما برای همکاری با لبنان جهت عبور از شرایط سخت اقتصادی کنونی پیشنهادات دیگری نیز ارائه کردیم که توسط مقامات عالیرتبه لبنان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

* امروز در تاریخ نام لبنان به مقاومت گره خورده است

 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: امروز در تاریخ نام لبنان به مقاومت گره خورده است. اگر مقاومت لبنان و مردم مقاوم لبنان نبودند امروز بیروت در زیر چکمه‌های اشغالگران رژیم جعلی اسرائیل قرار داشت. اگر مقاومت و مدافعین حرم در منطقه نبودند، امروز در منطقه ما داعش حضور داشت و منطقه شکل دیگری پیدا می‌کرد. 

 

وی در این نشست خبری یاد و خاطره همه شهدای لبنان و شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را گرامی داشت.

 

وزیر خارجه کشورمان با بیان این‌که جامعه سیاسی لبنان با نشاط است، افزود: انتخابات نمونه بارزی از دموکراسی قوی در لبنان است. اطمینان داریم با درایت رهبران لبنان و نقش آفرینی مردم لبنان انتخاباتی سراسر موفقیت برای آینده روشن لبنان قم زده خواهد شد.

 

* پیام‌های متعارضی از طرف سعودی و مقام‌های ارشد سعودی دریافت می‌کنیم

 

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان با ذکر این نکته که با وزیر خارجه لبنان درباره تحولات منطقه‌ای از جمله گفت‌وگوهای ایرانی - سعودی مشورت داشتیم، خاطرنشان کرد: از بازگشت روابط طبیعی سعودی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم. پیام‌های متعارضی از طرف سعودی و مقام‌های ارشد سعودی دریافت می‌کنیم.

 

*  جنگ را در اوکراین، افغانستان و یمن و هر جای عالم محکوم می‌کنیم

 

وی در ادامه اظهاراتش گفت: ما جنگ را در اوکراین، افغانستان و یمن و هر جای عالم محکوم می‌کنیم. انسان‌های آواره چه در اوکراین، چه در فلسطین و چه در یمن و افغانستان قلب هر انسانی را به درد می‌آورند.

 

*  با صدای بلند از تشکیل دولت واحد فلسطینی در سراسر سرزمین تاریخی فلسطین به پایتختی قدس حمایت می‌کنیم

 

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان این‌که با همکارم در خصوص تحولات فلسطین گفت‌وگو کردیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با صدای بلند از تشکیل دولت واحد فلسطینی در سراسر سرزمین تاریخی فلسطین به پایتختی قدس حمایت می‌کند.

 

وزیر خارجه افزود: طرح سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای فلسطین در سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است. ما ضمن این‌که مقاومت را تنها گزینه برای تشکیل دولت واحد فلسطینی می‌دانیم، اما معتقدیم برگزاری رفراندوم بین ساکنان اصیل فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی می‌تواند آینده سیاسی فلسطین را با رای مستقیم مردم فلسطین رقم بزند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------