آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سالیوان: واشنگتن با تمام ظرفیت‌های خود با ایران مقابله می‌کند/ پنتاگون: مذاکرات هر نتیجه ای داشته باشد ...



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد که واشنگتن با تمام ظرفیت‌های خود با ایران مقابله می‌کند.

به گزارش خبرگزاری موج، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با صدور بیانیه‌ای با اشاره به آتش بس دو ماهه بین طرف‌های درگیر جنگ یمن، به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران پرداخت و مدعی شد که تحریم‌های وزارت خزانه داری این کشور علیه برنامه موشکی ایران بوده و در راستای عدم اشاعه سلاح کشتار جمعی اعمال شده است.

 

جیک سالیوان افزود: «ما به استفاده از تمام اختیارات و ظرفیت ها برای مقابله و پاسخگو کردن ایران و گروه های نیابتی اش در برابر تهدیدات علیه دوستان و شرکای خود ادامه می‌دهیم.»

 

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه به اقدامات آمریکا برای تامین امنیت رژیم صهونیستی در آستانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و مدعی شد که این تلاش‌ها با دستور بایدن برای ایجاد خاورمیانه‌ای امن‌تر صورت گرفته است.

 

او همچنین به سفر هفته گذشته آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی و برگزاری نشست نقب با حضور وزاری خارجه کشور‌های بحرین، مصر، امارات و مراکش و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و مدعی شد که این نشست در راستای بهبود امنیت در سراسر منطقه است.

 

این مقام آمریکایی  اظهار داشت که پس از ماه‌ها دیپلماسی به فرماندهی سازمان ملل و حمایت آمریکا، نماینده سازمان ملل آتش بس ۶۰ روزه‌ای را اعلام کرد که بر اساس آن عملیات نظامی متوقف شده و محدودیت‌ها برای ورود و خروج کالا و افراد برداشته می‌شود.

 

اتهامات رئیس پنتاگون علیه ایران | مذاکرات هر نتیجه ای داشته باشد ...

رئیس پنتاگون گفت: هیچ راه سریعی برای حل چالش های امنیتی این منطقه به خصوص در ارتباط با ایران وجود ندارد. رئیس جمهوری آمریکا واضح اعلام کرده که آمریکا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

 

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر با متهم کردن ایران به تلاش برای هسته‌ای شدن گفت: ایران درحال توسعه برنامه هسته‌ای خود و سرمایه‌گذاری به‌ روی توانمندی‌های نظامی خود به‌خصوص موشکهای بالستیک است.

 

لوید آستین با تاکید بر اینکه ما همچنان به راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته ای ایران متعهد هستیم، مدعی شد با این حال، این مذاکرات هر نتیجه ای داشته باشد ما با شرکای فراوان خود برای مقابله با تهدیدهای ایران همکاری خواهیم کرد.

 

وزیر دفاع آمریکا گفت که در کوتاه مدت ما کسب اطلاعات و دفاع هوایی منطقه ای را تقویت خواهیم کرد و در دراز مدت با یکدیگر برای جلوگیری از استفاده ایران از موشک ها و توسعه پهپادها همکاری خواهیم کرد.

 

ما در کنار شرکای خود برای پاسخگو کردن ایران و نیروهای وابسته به آن متحد خواهیم بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------