آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: روند جمع‌آوری دوربین‌های نظارتی از تاسیسات ایران آغاز شد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این آژانس روند جمع‌آوری دوربین‌های نظارتی از تاسیسات هسته‌ای ایران را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ۹ ژوئن ۲۰۲۲ بازرسان آژانس دوربین‌های نظارتی آژانس را از مرکز تحقیقات تهران و دو کارگاه قطعات سانتریفیوژ در اصفهان خارج کردند.

 

در این گزارش همچنین آمده است که دوربین‌ها و داده‌های جمع‌آوری‌شده، همگی در یک انبار زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند.

 

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری گفته بود: ما مطلع شدیم که ۲۷ دوربین در ایران قطع خواهند شد. این مسأله قطعا چالشی جدی در توانایی‌مان برای تداوم فعالیت در این کشور ایجاد می‌کند.

 

مدیرکل آژانس در ادامه عنوان کرد که اگر این مسأله در سه الی چهار هفته حل نشود، «ضربه‌ای مرگبار» خواهد بود. وی تصریح کرد که ۴۰ دوربین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به فعالیت خود در ایران ادامه خواهند داد.

 

گروسی افزود: من از ایران دعوت می‌کنم تا فورا به تعامل با من بپردازند. ما در شرایط بسیار تنش‌زایی قرار داریم.

 

وی در ادامه با طرح این پرسش که "آیا این بدان معناست که به پایان خط رسیده‌ایم؟" تاکید کرد: هنوز اینطور نیست. بیایید امیدوار باشیم که احساسات کمی فروبنشینند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------