آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

حمایت قانونگذار آمریکایی از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
جمهوری‌خواهان آمریکا قصد دارند با ارائه طرحی پیشنهادی، خواستار قطع بودجه دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌ای با ایران شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن فری‌بیکن، اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکا می‌خواهند کمک‌های مالی آمریکا به سازمان ملل، لبنان و عراق را کاهش دهند و بودجه‌ای که به دولت بایدن اجازه می‌دهد توافق هسته‌ای جدید با ایران را اجرایی کند، قطع کنند.

 

«کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان» که بزرگترین فراکسیون محافظه‌کاران در کنگره است، روز پنجشنبه از طرح پیشنهادی خود برای بودجه سال مالی ۲۰۲۳ - که بخشی از آن به طور اختصاصی به دست وانشگتن فری‌بیکن رسیده است - رونمایی کرد. در بخشی از طرح بودجه پیشنهادی جمهوری‌خواهان در ارتباط با امنیت ملی، مفادی در نظر گرفته شده که خواستار تجدیدنظر در سیاست خارجی آمریکا و قطع میلیون‌ها دلار از خرج این کشور در منطقه است.

 

قانونگذاران جمهوری‌خواه خواستار تصویب قانونی هستند که به‌واسطه آن دولت بایدن اجازه استفاده از دلارهای مالیات‌دهندگان برای توافق هسته‌ای جدید با ایران را نخواهد داشت. این قانون‌گذاران همچنین می‌خواهند بودجه تزریقی آمریکا به رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران و آنچه «گروه‌های نیابتی ایران در منطقه» خوانده شده را افزایش دهند.

 

قانونگذاران دموکرات احتمالا با اکثریت این طرح پیشنهادی مخالفت کنند اما هدف از این طرح، ارسال این پیام به کاخ سفید است که جمهوری‌خواهان درصورتی که در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره بتوانند اکثریت کرسی‌ها را به دست بیاورند، در راستای تضعیف برنامه‌های سیاست خارجی دولت بایدن اقدام خواهند کرد.

 

در بخشی از این طرح آمده است: در مورد مقابله با ایران، مهم است که ما مانع از رسیدن کمک‌های آمریکایی به رژیم‌های دست‌نشانده ایران در خاورمیانه شویم.

 

حمایت قانونگذار آمریکایی از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام

  باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از اقدام تخریبی کشورش و حامیان اروپایی آن حمایت کرد.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش ایرنا، این سناتور دموکرات آمریکایی در توییتی گفت: من از اقدام شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تصویب قطعنامه‌ای مشترک برای محکوم کردن ایران استقبال می‌کنم.

 

این سناتور آمریکایی مدعی شد: شورای حکام باید پیش از این ایران را به دلیل عدم همکاری به موقع و معتبر با پرسش‌های آژانس اتمی درباره مواد هسته‌ای اعلام‌نشده که با توافقنامه پادمانی ایران در تضاد هستند، پاسخگو می‌کرد. 

 

وی به رغم همکاری شفاف ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و در تداوم ادعاهای مقامات آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران ادعا کرد: ایران بارها از پاسخگویی به دنیا درباره برنامه هسته‌ای خود خودداری کرده است.

 

این سناتور دموکرات آمریکایی پیش از این در یک مراسم شام با اعضای ایپک (کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم اسرائیل) مدعی شده بود: زمان آن رسیده است که دولت جو بایدن و متحدان اروپایی آمریکا به مذاکرات هسته‌ای با ایران پایان دهند. 

 

این سناتور دمکرات ایالت نیوجرسی بدون اشاره به زیاده خواهی‌های دولت آمریکا مدعی شده بود: زمان آن رسیده است که به اروپایی‌ها بگوییم که با وجود حسن نیت ما و تمایل برای ورود به توافقی قوی‌تر و طولانی‌تر، ایرانی‌ها حاضر به ورود به یک توافق نیستند.

 

منندز ادعا کرده بود: در این مرحله دیگر دیپلماسی گزینه مناسبی نیست. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------