آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

آمریکا: چارچوب زمانی برای بازگشت به برجام تعیین نخواهیم کرد/ انتظار افزایش فوری تولید نفت بعد از سفر بایدن به عربستان را نداریم



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته ای (برجام) چارچوب زمانی تعیین نخواهد کرد.

 به گزارش ایرنا، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که همراه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه سفر کرده است، روز جمعه به خبرنگاران گفت که آمریکا قصد ندارد چارچوب زمانی در مورد مذاکرات پیرامون بازگشت به پایبندی متقابل به برجام تعیین کند اما به صورت نامحدود منتظر نخواهد ماند.

 

بر اساس گزارش ها، وی ادعا کرد: ما دور تاریخی روی تقویم خط نکشیده ایم. توافقی روی میز وجود دارد و ایرانی ها باید برای موافقت با آن تصمیم گیری کنند.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه مدعی شد: ما آماده بازگشت به پایبندی در مقابل پایبندی هستیم.

 

وی تهید کرد ما همزمان با کار در میز مذاکره برای بازگشت به برجام، به تحمیل فشار اقتصادی بیشتر به ایران ادامه خواهیم داد. اما همانطور که اعلام کرده ام، به صورت نامحدود برای مذاکره آماده نخواهیم بود و دور تاریخی هم روی تقویم خط نکشیده‌ایم.

 

 انتظار نداریم عربستان تولید نفت خود را فوری افزایش دهد

 

جیک سالیوان در جمع خبرنگاران در جده عربستان سعودی در اظهاراتی که انتظارات از سفر جو بایدن به عربستان را کاهش داد، گفت که  ایالات متحده انتظار ندارد عربستان سعودی فوری تولید نفت خود را افزایش دهد و  منتظر نتیجه نشست بعدی اوپک پلاس در سوم ماه اوت است.

 

سالیوان گفت: فکر نمی‌کنم باید منتظر بیانیه خاصی در عربستان به صورت دوجانبه باشیم، زیرا معتقدیم که هرگونه اقدام بیشتر برای اطمینان از وجود منابع کافی انرژی برای محافظت از سلامت اقتصاد جهانی، در قالب اوپک پلاس انجام خواهد شد.

 

 وی افزود که هیات آمریکایی به ریاست جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور در سفر خود به عربستان سعودی درباره احتمال افزایش تولید نفت ریاض گفتگو خواهد کرد.

 

  مشاور امنیت ملی دولت بایدن افزود: ما در این نشست درباره امنیت انرژی گفتگو خواهیم کرد.

 

وی تصریح کرد بایدن زمانی که در اروپا یا آسیا است، درباره امنیت انرژی گفتگو می‌کند و مطمئناً اینجا در خاورمیانه و عربستان سعودی نیز درباره آن بحث و گفتگو خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------