آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های…

وزیر دفاع اسراییل: جنگ با ایران باید آخرین گزینه باشد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
وزیر دفاع اسراییل گفت گزینه جنگ علیه ایران باید به عنوان آخرین راه حل برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران مدنظر قرار گیرد و او امیدوار است ایالات متحده آمریکا در این صورت از اقدام نظامی اسراییل علیه ایران پشتیبانی کند.

به گزارش عصرایران به نقل از وبگاه روزنامه اسراییلی" جروزالم پست"، "بنی گانتز" وزیر دفاع اسراییل روز پنج شنبه (دیروز) در "مجمع امنیتی اسپن" با "جفری گُلد برگ" سردبیر نشریه محافظه کار "آتلانتیک" آمریکا گفتگو کرد.

 

در این مصاحبه گلدبرگ از گانتز پرسید که آیا اسراییل توانایی حمله یکجانبه علیه ایران دارد؟ و گانتز در پاسخ گفت:" اگر مراد شما این باشد که آیا ما باید در صورت نیاز برای جلوگیری از ایران اتمی به این کشور حمله کنیم پاسخ "بله" است. آیا ما توانایی برای جنگ با ایران را داریم، "بله". آیا ما باید از آن به عنوان آخرین گزینه استفاده کنیم، بله، و من امیدوارم که از حمایت ایالات متحده برخوردار شویم."

 

گانتز گفت مسئولیت و وظیفه متوقف کردن ایران هسته ای تنها به عهده اسراییل نیست و همه کشورهای منطقه و جهان باید در این زمینه احساس وظیفه کنند.

 

گانتز گفت: "ما به عنوان دولت اسراییل، به عنوان رهبران کشور یهودی، مسئولیت تاریخی داریم که مطمئن شویم سناریو ایران هسته ای هرگز محقق نمی شود."

 

او افزود با وجودی که بزرگ ترین تهدید وجودی برای اسراییل از ناحیه ایران است اما کشورهای منطقه نیز تاثیر این خطر را احساس کرده است و مدعی شد که امارات متحده عربی و عربستان سعودی بیشتر از اسراییل از اقدامات تهران متضرر شده اند.

 

وزیر دفاع اسراییل توافقنامه "ابراهیم" و روند عادی سازی روابط اسراییل با کشورهای عربی منطقه را فرصت مناسبی برای تشکیل یک جبهه واحد اسراییلی- عربی برای مقابله با برنامه های منطقه ای ایران دانست.

 

او افزود:" از زمان امضای توافقنامه ابراهیم، اسراییل در صدها جلسه و گفتگو با شرکای منطقه ای شرکت کرده و حداقل در ۱۰ رزمایش چند ملیتی شرکت کرده است."

 

او گفت با این توافقنامه امکان تشکیل یک جبهه متحد برای حفظ آزادی ناوبری و تجارت و همچنین دفاع هوایی و سایبری وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------