آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

گروسی: «برنامه هسته ای ایران به شدت پیشرفت کرده است»



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار کرد: برنامه هسته ای ایران به شدت پیشرفت کرده است، البته این بدان معنا نیست که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است، اما هیچ کشوری که توسعه نظامی ندارد، ۶۰ درصد [اورانیوم] را در این سطح غنی‌ سازی نمی‌کند.

به گزارش شفقنا به نقل از اسپوتنیک، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در مصاحبه ای که روز جمعه با روزنامه اسپانیایی Pais منتشر شد، بیان کرد: یک چارچوب قانونی وجود داشت که مستلزم تعدادی محدودیت داوطلبانه برای ایران بود که بخشی از برنامه جامع اقدام مشترک بود.

 

به گفته وی، پس از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، تصمیم به خروج از این توافق گرفت، ایران به تدریج و پیوسته از تعهدات مختلف خارج می شود.

 

مدیرکل آژانس گفت: امروز ما یک برنامه هسته ای داریم که به شدت رشد کرده است، بسیار بیشتر از سال ۲۰۱۵. این بدان معنا نیست که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است، اما هیچ کشوری که توسعه نظامی ندارد، ۶۰ درصد [اورانیوم] را در این سطح غنی‌ سازی نمی‌کند.

 

گروسی توضیح داد: بنابراین، ما در شرایط بسیار سختی قرار داریم، زیرا ایران نه تنها قاطعانه و با سرعت به جلو پیش می‌رود، بلکه در عین حال دید آژانس را در همه این حوزه‌ها کاهش می‌دهد و این چیزی است که من فکر می‌کنم، از جمله موارد دیگر، یک موقعیت حساس است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------