آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بلومبرگ: حل و فصل اختلافات ایران و آمریکا برای احیای برجام شاید چند هفته طول بکشد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
دو مقام دیگر که از مذاکرات مطلع بودند، گفتند که اختلافات بین ایران و آمریکا بر سر پرونده تحقیقات آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته تهران و دریافت جبران زیان اقتصادی از سوی تهران در صورت خروج دولت آینده آمریکا از برجام ادامه دارد.

رسانه آمریکایی بلومبرگ نوشت: به گفته مقامات مطلع از مذاکرات، ایالات متحده و ایران همچنان بر سر جزئیات کلیدی توافق برای احیای برجام اختلاف دارند و ممکن است چندین هفته برای حل اختلافاتشان زمان نیاز باشد.

 

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: انتظارات برای پیشرفت قریب‌الوقوع با پاسخ واشنگتن و تهران به پیشنهاد «نهایی» اتحادیه اروپا، افزایش یافت. یکی از مقامات بلندپایه اروپایی گفت که طرفین هرگز تا این حد به احیای برجام نزدیک نبوده اند.

 

با این حال، دو مقام دیگر که از مذاکرات مطلع بودند، گفتند که اختلافات بین ایران و آمریکا بر سر پرونده تحقیقات آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته تهران و دریافت جبران زیان اقتصادی از سوی تهران در صورت خروج دولت آینده آمریکا از برجام ادامه دارد.

 

تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته‌های اخیر به عنوان نقطه اختلاف و مانع بزرگی برای پیشرفت در احیای توافق برجام ظاهر شده است. اما مدیر کل آژانس، رافائل ماریانو گروسی، این هفته طی مصاحبه ای با PBS پیشنهاد کرد که حل و فصل این تحقیقات امکان پذیر است.

 

ایران می‌خواهد ببیند که شورای حکام آژانس در نشست یک هفته‌ای که در 12 سپتامبر در وین تشکیل شد، چگونه با این پرونده برخورد می‌کند. مقامات گفتند که اگرچه بعید است آژانس به طور کامل این پرونده را کنار بگذارد، اما بازرسان ممکن است بتوانند کار خود را در چارچوب توافق هسته ای به پایان برسانند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------