آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

توقف و آزادسازی شناورهای داده‌برداری آمریکایی در دریای سرخ توسط نیروی دریایی ارتش



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "جماران " نیروی دریایی ارتش در حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ، دو شناور ویژه‌ی داده برداری آمریکایی را توقیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "جماران " در حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی با چندین شناور ویژه‌ی داده برداری کوچک آمریکایی که در مسیر کشتیرانی بین المللی رها بود مواجه شده و از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند.

 

این ناوشکن پس از مواجهه مجدد با این شناورها ناگزیر به توقف و کنترل شناورهای موصوف شد که بعد از اطمینان از امنیت دریانوردی، شناورهای فوق را رها نمود و از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند، لکن مجدد با شناورها مواجه گردید و فرماندهی برای جلوگیری از حوادث احتمالی تروریستی نسبت به کنترل و توقف شناورها اقدام نموده و مانع از بروز حوادث پیش‌بینی نشده گردید.

 

پس از توقف و کنترل این شناورها و اطمینان از امنیت دریانوردی به تماس‌های مکرر ناوشکن نیروی دریایی ارتش پاسخی نداده و این شناورها خارج از کنترل در حال دریانوردی بودند و موجب ناامنی و به خطر افتادن ایمنی شناورهای در مسیر گردیده و احتمال انجام اقدامات تروریستی نیز متصور بود.

 

در راستای اطمینان از برقراری امنیت دریانوردی با رعایت نکات ایمنی و امنیتی، شناورهای فوق مجددا بازیافت و پس از بررسی های لازم و اطمینان از امنیت دریانوردی، شناورهای یاد شده با تصمیم فرمانده ناوشکن ایرانی در منطقه ای ایمن رها و توسط یگان های امریکایی دریافت و به آنها تفهیم گردید در خصوص امنیت دریانوردی مسئولیت پذیر باشند و از تکرار موارد مشابه خودداری نمایند.

 

جمهوری اسلامی ایران این موارد مغایر با امنیت و ایمنی دریانوردی را از طریق مراجع سیاسی و بین المللی پیگیری خواهد نمود.

  

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا  اعلام کرد  که ایران دوباره برای مدت کوتاهی شناور تجسسی نیروی دریایی این کشور را توقیف و سپس رها کرده است.

 

تیموتی هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی مستقر در خاورمیانه، روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس با تایید این موضوع از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------