آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پوتین و رییسی درباره روابط دوجانبه گفتگو کردند!/ تلاش ایران و روسیه برای ایجاد کریدور دریایی



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
کرملین از گفتگوی تلفنی امروز میان رییس جمهور روسیه با همتای ایرانی خود پیرامون تقویت همکاری های فیمابین و موضوع سوریه خبر داد.

مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور امروز چهارشنبه با همتای ایرانی خود تلفنی رایزنی کرده است.

 

دفتر ریاست جمهوری روسیه در این بیانیه ادامه داد: ولادیمیر پوتین و سید ابراهیم رئیسی رؤسای جمهور روسیه و ایران درباره موضوعات در دستور کار مسکو و تهران با تاکید بر تقویت بیشتر مجموعه همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند.

 

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط آمده است: رؤسای جمهور روسیه و ایران از اجرای مستمر پروژه‌های سودمند متقابل در بخش‌های انرژی، حمل و نقل و لجستیک حمایت کردند. پوتین و رئیسی همچنین تمایل خود را برای همکاری در زمینه عادی سازی اوضاع در سوریه و احیای تمامیت ارضی آن ابراز کردند.

 

 ادعای نشریه ژاپنی درباره تلاش ایران و روسیه برای ایجاد کریدور دریایی

ایسنا نوشت: یک نشریه ژاپنی در گزارشی مدعی شد، ایران و روسیه به منظور دور زدن تحریم‌های اروپا در حال ایجاد یک کریدور دریایی هستند.

 

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به نوشته روزنامه نیکی آسیا، روسیه و ایران در حال طراحی برنامه‌هایی برای ایجاد کریدور کشتیرانی جدید با هند به منظور دور زدن تحریم‌های اروپا هستند.

 

به نوشته این روزنامه ژاپنی، این طرح به عنوان یک اقدام متقابل در برابر فشارهای تحت رهبری ایالات متحده به شمار می‌آید اما هند که تاکنون به تحریم‌های اخیر غرب علیه ایران و روسیه نپیوسته است، درباره این کریدور تجاری واکنشی نشان نداده است.

 

بنابر این گزارش، ایران پیش از این برای توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن و زیرساخت‌های جاده‌ای خود تلاش کرده و خود را به عنوان یک قطب حمل‌ونقل بالقوه بین آسیا، روسیه و اروپا معرفی کرده است.

 

نیکی آسیا به نقل از یک مقام ارشد نوشت: ایران ۳۳۰۰ کیلومتر راه آهن در سراسر کشور ساخته است و به‌علاوه ۶۰۰۰ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت دارد که ۱۰۰۰ کیلومتر آن تا ماه مارس به پایان می‌رسد.

 

جمهوری اسلامی ایران همچنین در سال ۲۰۲۲ یک بزرگراه چهار بانده را افتتاح کرد که دریای خزر و خلیج فارس را به هم متصل می‌کند.

 

در سال ۲۰۰۲، ایران، روسیه و هند قراردادی را برای ساخت کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال به جنوب امضاء کردند که هند و روسیه را از طریق ایران و آذربایجان و با دور زدن کانال سوئز به هم متصل می‌کند.

 

نیکی آسیا در ادامه گزارش داد که روسیه نیز می‌خواهد با بهره برداری از این کریدور صادرات خود را از طریق ایران به کشورهای جنوب آسیا افزایش دهد و در نتیجه اتکای خود را به اروپا قطع کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------