آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

جلوگیری از اتمی شدن ایران بزرگترین دغدغه امروز



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، می‌گوید گرچه حمله احتمالی روسیه به اوکراین امری نگران‌کننده است، اما امروز بزرگترین دغدغه جهان جلوگیری از دستیابی حکومت ایران به بمب اتم است.

به گزارش بهارنیوز، لیندزی گراهام، که به اسرائیل سفر کرده است تا با نفتالی بنت نخست وزیر، یائیر لاپید وزیر خارجه، و بنی گانتز وزیر دفاع این کشور دیدار و درباره مساله اتمی ایران رایزنی کند.

 

او همچنین با مقامات سازمان امنیت و اطلاعات خارجی اسرائیل «موساد»، و بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان دولت دیدار کرد.

 

گراهام در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی، تاکید کرد که گرچه حمله احتمالی روسیه به اوکراین و رفتارهای خصمانه چین در قبال تایوان مسائل مهمی هستند، اما مساله هسته‌ای ایران از همه این‌ها مهمتر است. به گفته او: «موضوعی که به اندازه کافی درباره آن صحبت نمی‌کنیم از این‌ها هم مهمتر است. و آن این است که ایران بالاخره به بمب اتم دست پیدا کند. روسیه و اوکراین مهم هستند، اما اتمی شدن ایران مساله‌ای سرنوشت‌ساز است.» گراهام تاکید کرد: «حکومت ایران حکومتی مذهبی با انگیزه‌های‌ ایدئولوژیک است و خواستار به زانو درآوردن جهان است. همانطور که نازی‌ها خواهان یک نژاد برتر بودند، حکومت ایران هم خواهان یک دین برتر است. از این نمی‌شود به سادگی عبور کرد.»

 

سناتور جمهوری‌خواه همچنین گفت شرایط توافق جدید با ایران که در وین در حال مذاکره است و او از آن مطلع شده «بسیار نگران‌کننده است»، و تاکید کرد اگر قضایا به همین ترتیب پیش برود، طرح دولت بایدن آرای لازم برای تصویب در کنگره را کسب نخواهد کرد.

 

به گفته او، این بدین معناست که هرگونه توافقی در وین با ایران صورت بگیرد، از آنجایی که در ایالات متحده به «قانون» تبدیل نمی‌شود، عمر آن کوتاه خواهد بود و نفر بعدی که در آمریکا به ریاست‌جمهوری برسد به آن پای‌بند نخواهد ماند. گراهام تاکید کرد که اگر کار به جنگ بکشد، عموم مردم آمریکا از عملیات نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل علیه رژیم ایران حمایت می‌کنند. به گفته وی، «وقتی صحبت از حکومت دینی ایران به میان می‌آید، عموم مردم آمریکا واقعاً از اتمی شدن رژیم رادیکالی مانند رژیم آیت‌الله‌ها هراس دارند، و بنابراین متمایل به حمایت از اسرائیل در مقابله با این حکومت هستند، چرا که اتمی شدن ایران واقعه‌ای سرنوشت‌ساز خواهد بود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------