آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

چین: پاسخ‌ها به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا ارائه شده است | آمریکا: توافق هنوز قطعی نیست



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رئیس هیات چین در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین با اشاره به اینکه همه طرف‌های مشارکت کننده در گفت‌وگوها به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا پاسخ داده‌اند تصریح کرد که چند روز آینده حیاتی خواهد بود.

«وانگ کوان» این مطلب را پنجشنبه شب به ایرنا گفت و افزود: گفت‌وگوها همچنان در قالب‌ها و سطوح مختلف جریان دارد و ایران تلاش‌های سازنده‌ای را در این مدت صورت داده است.

 

ساعاتی پیش میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه در سخنانی تصریح کرد که آمریکا باید گام نخست را برای دست یابی به توافق نهایی بردارد.

 

وی به خبرنگاران در وین گفت: من در یکی از توئیت‌هایم به این مساله اشاره کردم که مذاکرات وین در مراحل آخر است. همین دیروز رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی آقای باقری کنی در توئیترش نوشت که زمان تصمیم‌گیری نهایی رسیده است. وی افزود که از دیدگاه او کاملا حمایت می‌کند.

 

دیپلمات ارشد روسیه در پاسخ به این سووال که در این مرحله چه کسی باید تصمیم‌گیری کند عنوان کرد که این مذاکرات یک روند چندجانبه است و تمام طرف‌ها درگیر هستند.

  

 مقام آمریکایی: در مذاکرات وین توافق هنوز قطعی نیست 

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

 یک مقام آمریکایی نزدیک به مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین مدعی شده در این گفت‌وگوها «پیشرفت‌های واقعی» حاصل شده اما توافق هنوز قطعی نیست.

 

با وجود این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده ادعا کرده نحوه کاهش تولید سوخت هسته‌ای از سوی ایران از جمله مسائلی است که هنوز حل نشده  است.

 

نیویورک‌تایمز در بخش دیگری از این گزارش تصریح کرده توافق بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای جزئی از توافق با ایران نخواهد بود. این روزنامه نوشته است: «مقام‌های دولت بایدن تأکید می‌کنند آنها هم به دنبال محدود کردن این برنامه‌ها بوده‌اند اما دیپلمات‌ها می‌گویند دست‌کم تا ماه پیش، آنها بخشی از توافق با ایران نخواهند بود.»

 

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته این مسئله گروهی از قانونگذاران دموکرات را که در سال ۲۰۱۵ هم با توافق هسته‌ای با ایران مخالف بودند خشمگین کرده است. 

 

انتشار اطلاعات نادرست در پوشش گزارش‌دهی رسانه‌ای کاری خطرناک است

سعید خطیب زاده در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت : توافق نهایی برای صدور مجوز بازگشت آمریکا به برجام با گزارش بی‌منبع تحریف‌شده‌ای که شایعه‌سازی کرده است، بسیار متفاوت خواهد بود.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی، باید منتظر تحریف‌های بیشتری بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------