آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

سناتور ارشد دموکرات: هر توافقی با ایران در کنگره بررسی می‌شود



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا مدعی شده هر توافقی با ایران در کنگره آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، «رابرت منندز»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در جمع گروهی از اعضای لابی صهیونیستی «آیپک» گفته که کنگره این کشور هر گونه توافق احتمالی با ایران در مذاکرات وین را مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

وبگاه صهیونیستی «جوئیش‌اینسایدر» نوشت منندز در آن نشست که پنجشنبه برگزار شده گفته که کنگره «قطعاً» به موجب قانون موسوم به «اینارا» (بررسی توافق هسته‌ای ایران) هر «سند توافق‌شده» در مذاکرات وین را مورد بررسی قرار خواهد داد. 

 

قانون اینارا که سال ۲۰۱۵ به تصویب کنگره آمریکا رسید به نهاد قانونگذار آمریکا اجازه می‌دهد هر توافق هسته‌ای با ایران که آمریکا جزئی از آن باشد را مورد بررسی قرار دهد. هر چند قانونگذاران آمریکایی می‌توانند در صورت مخالفت با چنین توافقی، قطعنامه‌ای در مخالفت با آن را به رأی بگذارند اما شواهد نشان می‌دهد آنها فاقد دو سوم آرای لازم برای شکستن وتوی جو بایدن خواهند بود.

 

منندز که در سال ۲۰۱۵ هم از مخالفان توافق هسته‌ای برجام با ایران بود در سخنرانی روز پنجشنبه از همکارانش در مجلس سنا خواست به دلیل احتمال حمله روسیه به اوکراین از مسائل مربوط به پرونده هسته‌ای ایران غافل نشوند.

 

منندز چند هفته پیش هم نزدیک به یک ساعت در صحن سنا درباره مسئله مذاکرات با ایران صحبت کرد و از رویکرد دولت «جو بایدن» در گفت‌وگوهای وین انتقاد کرد. او در سخنرانی روز پنجشنبه گفت: «اطمینان ندارم الان که داریم صحبت می‌کنیم همکاران من کاملاً توجهشان را معطوف چالش‌های ایران کرده باشند، اما من دوست دارم که آنها این کار را انجام دهند. من می‌خواستم [با سخنرانی چند هفته پیش] توجه همکارانم را به مسئله ایران جلب کنم.»

 

او اضافه کرد: «می‌خواستم از این طریق پیامی هم به دولت و متحدانمان در خارج از کشور بفرستم درباره اینکه در نهایت، چه چیزی در اینجا مجوز نخواهد گرفت... چه چیزی از حمایت برخوردار خواهد بود و چه چیزی از حمایت برخوردار نخواهد بود.»

 

گروهی از قانونگذاران آمریکایی در هفته‌های گذشته از طرق مختلف اعم از نگارش نامه‌، معرفی طرح‌های قانونی و برگزاری همایش‌هایی در مجلس سنا و مجلس نمایندگان مخالفت خودشان را با تلاش‌های ادعایی دولت جو بایدن برای توافق با ایران اعلام کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------