آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

لندن: کشتی‌های انگلیسی برای عبور از تنگه هرمز اسکورت می‌شوند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد کشتی‌های دارای پرچم این کشور از این پس با اسکورت نیروی دریایی سلطنتی انگلیس از تنگه هرمز عبور خواهند کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، یک سخنگوی دولت انگلیس روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی دریایی سلطنتی انگلیس از این پس کشتی‌های دارای پرچم انگلیس را در هنگام عبور از تنگه هرمز همراهی خواهد کرد.

 

این مقام انگلیسی در بیانیه خود درباره مأموریت محول شده به نیروی دریایی این کشور گفت: «نیروی دریایی سلطنتی موظف شده است که کشتی‌های دارایی پرچم بریتانیا را به صورت تکی یا گروهی در هنگام عبور از تنگه هرمز همراهی کند،‌ مشروط بر اینکه آنها عبور خود از تنگه هرمز را به نیروی دریایی اطلاع دهند.»

 

وی افزود: «آزادی تردد کشتی‌ها برای نظام تجارت بین‌المللی و اقتصاد جهانی یک امر حیاتی است و ما هر کاری که از دستمان ساخته باشد، برای دفاع از آن انجام خواهیم داد.»

 

پیش از این «جرمی هانت» وزیر خارجه سابق انگلیس اعلام کرده بود کشورش به دنبال این است تا با همکاری دیگر کشورهای اروپایی یک نیروی حفاظت دریایی را به‌منظور حمایت از تردد آزاد کشتی‌ها در تنگه هرمز به منطقه اعزام کند.

 

جرمی هانت که روز گذشته از سمت خود استعفا کرد و جایش را به «دومینیک راب» داد، روز دوشنبه در مجلس عوام انگلیس اعلام کرد: «ما یک ناوشکن را به منطقه اعزام کرده‌ایم که در 29 جولای (7 مرداد) به آنجا خواهد رسید. ما از همه کشتی‌هایی که با پرچم انگلیس تردد می‌کنند خواهیم خواست که به‌هنگام عبور از تنگه هرمز به ما اطلاع دهند تا بتوانیم بهترین تمهیدات حفاظتی را که می‌توانیم برای آنها فراهم کنیم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------