آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

آمریکا: چین و روسیه ملزم به تبعیت از تحریم‌های نفتی ایران هستند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه تصریح کرد دولت این کشور قصد دارد تحریم‌های نفتی علیه ایران را برای تمامی کشورها از جمله چین و روسیه اجرایی می‌کند.

به گزارش فارس، «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه گفت تحریم‌ها علیه چین لازم‌الاجرا است اما از پاسخگویی به سوالی درباره اینکه آیا پکن با تحریم‌ها علیه ایران همراه خواهد شد طفره رفت. 

 

«منوشین» در نشست کمیته امور مالی مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به سوال یک قانونگذار آمریکایی درباره اینکه آیا چین هم ملزم به رعایت تحریم‌های نفتی علیه ایران است گفت: «قصد ما این است که تحریم‌ها علیه نفت ایران را برای همه کشورها از جمله چین اجرا کنیم.»

 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چند ماه پیش با انتشار فهرستی از صدها کالای چینی اعلام کرد قصد دارد بر آنها تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کند. چین در واکنش، اعمال بر ۳۵ میلیارد دلار کالای وارداتی آمریکا تعرفه اعمال کرده است. 

 

«استفان لینچ»، قانونگذار آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا در حال حاضر درگیر یک جنگ تجاری با چین است پرسید آیا پکن حاضر به همراهی با آمریکا برای اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران خواهد شد یا خیر.

 

منوشین در پاسخ گفت: «یکبار دیگر می‌گویم، ما قصد داریم تحریم‌ها علیه نفت ایران را برای آنها-اعم از روسیه، اروپا و دیگران- اجرا کنیم.»

 

وزیر خزانه‌داری آمریکا از توضیح درباره ساز و کار اجرای این تحریم‌ها خودداری کرد. 

 

«لینچ» پرسید: «تحریم‌ها علیه ایران، ارزش نفت روسیه را بالا خواهد برد. بنابراین، شما با خروج از برجام به روسیه کمک کرده‌اید. آنها اکنون علمکرد بهتری خواهند داشت و به منبع بهتری برای نفت در منطقه تبدیل خواهند شد. من مطمئنم که آنها برنده بزرگ خواهند بود و مصرف‌کنندگان آمریکایی به دلیل بالا رفتن قیمت سوخت، بازنده‌های بزرگ.»

 

«استیو منوشین» در بخش دیگری از این نشست درباره برنامه دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای علیه ایران پس از خروج از برجام توضیح داد. 

 

او گفت: «ما تمامی تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را بازمی‌گردانیم و به اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای هم ادامه خواهیم داد.»

 

منوشین همچنین مدعی شد که «ما همین الان آثار تحریم‌ها علیه ایران را می‌بینیم.» او اضافه کرد که بسیاری از شرکت‌ها در حال پایان دادن به سرمایه‌گذاری‌هایشان در ایران هستند.

 

 وی تصریح کرد: «ما انتظار داریم که انتقال‌های نفتی ایران به طرز محسوسی کاهش پیدا کنند. ما در حال گفت‌وگو با متحدانمان برای کاهش خرید نفت از ایران هستیم.بنابراین، داریم آثار شگرف [تحریم‌ها] را می‌بینیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------